1,0 Ecotec - Opel
Sprawdzone i godne polecenia silniki benzynowe spotykane są nie tylko w samochodach wyższych klas. Również wśród aut typowo miejskich znajdziemy wiele niezwykle trwałych, a co ważniejsze, prostych w serwisowej obsłudze konstrukcji. Nacisk na możliwie niskie koszty produkcji odbija się na nikłym zaawansowaniu technicznym większości starszych silników samochodów segmentu B. Dobitnym tego przykładem jest trzycylindrowy motor oferowany w kolejnych generacjach Opla Corsy (B, C i D) i kilku innych modelach.
Dwunastozaworowa głowica i wielopunktowy wtrysk paliwa pozwalają wygenerować 54-60 KM, co w zupełności wystarcza do poruszania się w zatłoczonym mieście - zużycie paliwa rzadko przekracza 7 litrów na setkę. Jak każdy trzycylindrowiec, także 1,0 Opla na biegu jałowym wpada w typowe wibracje - ustają one po zwiększeniu obrotów. Wśród niewielkich bolączek tego motoru możemy wymienić niekiedy nadmierne zużycie oleju silnikowego, a także przedwczesne zrywanie paska rozrządu. Przed drugim zabezpieczy nas zmniejszenie interwału serwisu tego elementu.