3,0 R6 - BMW
Benzynowe jednostki napędowe autorstwa niemieckich inżynierów od kilku dekad pracują na swoją pozytywną renomę. Nie inaczej jest z BMW, marki słynącej przede wszystkim z produkcji rzędowych silników o sześciu cylindrach. Bezpośrednim spadkobiercą pancernych konstrukcji z lat 80. i 90. (2,0, 2,5 i 2,8 l) jest silnik 3,0. Popularność zdobył pod maską serii 3 E46, początkowo generował 231 KM - równolegle oferowany był również w pozostałych modelach bawarskiego producenta, począwszy od serii 1, na 7 i X5 skończywszy. W późniejszych latach moc jednostki wzrosła do 272 KM.
Mechanicy zgodnie uważają, że najlepiej skupiać się na początkowych wersjach tego motoru - wyposażono je w wielopunktowy wtrysk starszego typu, zamiast bezpośredniego. Pozwala to nie tylko na montaż instalacji gazowej, ale też znacząco ogranicza koszty serwisowania. Musimy jednak przygotować się na znaczne zużycie paliwa oscylujące wokół 10 litrów na 100 km w trasie i 14 w mieście.