1,6 MPI - Volkswagen
W przeciągu ostatnich kilku lat czołowi europejscy producenci samochodów wycofali z produkcji zdecydowaną większość sprawdzonych, prostych w budowie silników benzynowych. Nie zapewniały dobrych osiągów, ani niskiego zużycia paliwa, gwarantowały jednak wysoką trwałość i relatywnie niskie koszty utrzymania. Jednym z nich jest 1,6 MPI oferowany przez kilkanaście lat w autach koncernu VAG - trafiał pod maski Skód, Volkswagenów, Seatów, a także Audi.
Początki tej prostej jednostki napędowej sięgają kilku dekad wstecz. W najnowszej odsłonie otrzymała ośmiozaworową głowicę oraz wielopunktowy wtrysk paliwa. Tak skonfigurowana całość dysponowała mocą 102 KM. Jedną z nielicznych technicznych innowacji był układ dolotowy o zmiennej długości kanałów. Silnik nie cierpi na żadne poważne usterki, uważać musimy na zawór recyrkulacji spalin oraz cewki zapłonowe. Zużycie paliwa nie należy do niskich - na szczęście możemy pokusić się o montaż instalacji gazowej.