Panamera dostała diesla

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Zaprezentowanie przez firmę Porsche pięciodrzwiowego samochodu osobowego było przed dwoma laty sporą sensacją. Część miłośników tej legendarnej sportowej marki ze zdumieniem i oburzeniem przyglądało się dziełu inżynierów fabryki ze Stuttgartu, któremu jednak nie dało się odmówić sportowych osiągów. Teraz Porsche poszło o krok dalej - Panamerę wyposażono w pierwszy w historii tego modelu silnik Diesla.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Nabywcom najdroższych samochodów nie zależy zazwyczaj na ekonomice jazdy. Czasy, gdy paliwo drożeje w zawrotnym tempie, musiały jednak zrobić pewne wrażenie również na tej grupie kierowców. W przeciwnym wypadku Porsche nie zdecydowałoby się na tak radykalny krok. Niemiecki producent wyposażył swoje "auto rodzinne" w silnik Diesla. Motor o pojemności 3.0 l znany jest już z modelu Cayenne, ale tu został nieco wzmocniony. Jednostka V6 w Panamerze korzysta z systemu commmon rail i tłoczy paliwo pod ciśnieniem 2000 barów. Doładowanie o zmiennej geometrii i odpowiednie zaprojektowanie układu wydechowego pozwoliły silnikowi na osiągnięcie 250 KM mocy w zakresie od 3800 do 4400 obr./min. oraz momentu obrotowego na poziomie 550 Nm dostępnego w przedziale obrotów od 1750 do 2750.

* ZOBACZ NAJMOCNIEJSZĄ WERSJĘ PANAMERY * Panamera z dieslowską jednostką napędową prezentuje całkiem niezłe osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 6,8 s, a jego maksymalna prędkość to 242 km/h. To co prawda znacznie gorzej niż 3,8 sekundy i 306 km/h - jak w przypadku nowej Panamery Turbo S, najmocniejszej odmiany tego samochodu, ale korzyści z rezygnacji z ekstremalnie wyśrubowanych osiągów można odczuć na stacji paliw. Jak zapewnia producent, Panarera z silnikiem Diesla na standardowych oponach spala jedynie 6,5 l oleju napędowego na 100 km. Po zastosowaniu ogumienia o niższym wskaźniku oporów toczenia można ponoć osiągnąć nawet 6,3 l na 100 km. Tak niskie spalanie oznacza spory zasięg.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów w sprzyjających warunkach ma pozwalać Panamerze na pokonanie
1200 km. Bez tankowania można dojechać z Berlina do Bolonii.

Panamera z silnikiem Diesla dostępna będzie wyłącznie w wersji z napędem na tylną oś. Jednostka współpracować ma z ośmiobiegową przekładnią Tiptronic S. W Europie Porsche Panamera Diesel będzie dostępna od sierpnia. W Niemczech samochód ten ma kosztować nieco ponad 80 tysięcy euro.

tb/

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯