WAŻNE
TERAZ

Inflacja w październiku. GUS opublikował nowy raport

Panamera dostała diesla

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Zaprezentowanie przez firmę Porsche pięciodrzwiowego samochodu osobowego było przed dwoma laty sporą sensacją. Część miłośników tej legendarnej sportowej marki ze zdumieniem i oburzeniem przyglądało się dziełu inżynierów fabryki ze Stuttgartu, któremu jednak nie dało się odmówić sportowych osiągów. Teraz Porsche poszło o krok dalej - Panamerę wyposażono w pierwszy w historii tego modelu silnik Diesla.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Nabywcom najdroższych samochodów nie zależy zazwyczaj na ekonomice jazdy. Czasy, gdy paliwo drożeje w zawrotnym tempie, musiały jednak zrobić pewne wrażenie również na tej grupie kierowców. W przeciwnym wypadku Porsche nie zdecydowałoby się na tak radykalny krok. Niemiecki producent wyposażył swoje "auto rodzinne" w silnik Diesla. Motor o pojemności 3.0 l znany jest już z modelu Cayenne, ale tu został nieco wzmocniony. Jednostka V6 w Panamerze korzysta z systemu commmon rail i tłoczy paliwo pod ciśnieniem 2000 barów. Doładowanie o zmiennej geometrii i odpowiednie zaprojektowanie układu wydechowego pozwoliły silnikowi na osiągnięcie 250 KM mocy w zakresie od 3800 do 4400 obr./min. oraz momentu obrotowego na poziomie 550 Nm dostępnego w przedziale obrotów od 1750 do 2750.

* ZOBACZ NAJMOCNIEJSZĄ WERSJĘ PANAMERY * Panamera z dieslowską jednostką napędową prezentuje całkiem niezłe osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 6,8 s, a jego maksymalna prędkość to 242 km/h. To co prawda znacznie gorzej niż 3,8 sekundy i 306 km/h - jak w przypadku nowej Panamery Turbo S, najmocniejszej odmiany tego samochodu, ale korzyści z rezygnacji z ekstremalnie wyśrubowanych osiągów można odczuć na stacji paliw. Jak zapewnia producent, Panarera z silnikiem Diesla na standardowych oponach spala jedynie 6,5 l oleju napędowego na 100 km. Po zastosowaniu ogumienia o niższym wskaźniku oporów toczenia można ponoć osiągnąć nawet 6,3 l na 100 km. Tak niskie spalanie oznacza spory zasięg.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów w sprzyjających warunkach ma pozwalać Panamerze na pokonanie
1200 km. Bez tankowania można dojechać z Berlina do Bolonii.

Panamera z silnikiem Diesla dostępna będzie wyłącznie w wersji z napędem na tylną oś. Jednostka współpracować ma z ośmiobiegową przekładnią Tiptronic S. W Europie Porsche Panamera Diesel będzie dostępna od sierpnia. W Niemczech samochód ten ma kosztować nieco ponad 80 tysięcy euro.

tb/

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy