Trwa ładowanie...
d4eegg3
Menadżer Floty

Pakiety serwisowe

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Pakiety serwisowe
(Menadżer Floty)
d4eegg3

| [

]( http://menadzerfloty.pl/ ) |
| --- | Największą bolączką związaną z posiadaniem samochodu i korzystaniem z niego jest jego awaryjność. Nawet najlepsze technologicznie auto, najbardziej renomowanego producenta, prędzej czy później będzie musiało stanąć na progu serwisu.

Jest to sytuacja mało przyjemna, której raczej nikt nie lubi. Nawet pozornie prosta naprawa wiąże się bowiem z wydatkami i unieruchomieniem auta na jakiś czas. Na szczęście firmy motoryzacyjne wychodzą użytkownikom naprzeciw, oferując różnego rodzaju pakiety serwisowe, które mają za zadanie choć trochę osłodzić nam życie.

d4eegg3

Do zakupu nowego auta niemal każda marka oferuje tego rodzaju dodatki będące rozszerzeniem podstawowej gwarancji. Z reguły obejmują one coroczne przeglądy odbywające się wówczas bezgotówkowo, ale często dotyczą również innych czynności, np. wymiany oleju. Wiele marek ma w swojej ofercie także pakiety dla samochodów używanych. Poniżej przedstawiamy zestawienie najciekawszych ofert przygotowanych przez poszczególne marki.

Ford
W trosce o komfort swoich klientów Ford przygotował nową ofertę – Kontrakt Serwisowy. Dzięki niemu właściciel ma pewność, że jego autem zawsze będą się zajmować doświadczeni specjaliści, naprawy zostaną wykonane szybko i profesjonalnie, a wykorzystane części zamienne będą najlepszej jakości. Ten rodzaj pakietu serwisowego przysługuje klientowi od rozpoczęcia gwarancji podstawowej, a umowę można podpisać w ciągu 30 dni (na maksymalnie 5 lat). Jest to swego rodzaju rozszerzenie standardowej gwarancji, jaką objęte są nowe pojazdy marki Ford.

W skład Kontraktu Serwisowego wchodzą m.in. rutynowe czynności serwisowe przewidziane dla przeglądów okresowych. Pakiet ten uwzględnia również czynności dodatkowe, takie jak wymiana świec zapłonowych, płynu hamulcowego (co 2 lata), kontrola układu klimatyzacji (co 3 lata) oraz coroczna kontrola stanu nadwozia i powłoki lakierniczej. Co ciekawe, taki rodzaj pakietu serwisowego jest przypisany do konkretnego pojazdu, a nie do właściciela. Dzięki temu w przypadku sprzedaży auta korzyści wynikające z niego przechodzą na nowego właściciela. Jeżeli natomiast klient przy zakupie nowego samochodu marki Ford jest zdecydowany korzystać z Kontraktu Serwisowego, istnieje możliwość wliczenia jego ceny do comiesięcznej kwoty finansowania pojazdu (jeżeli został wybrany taki sposób zakupu auta).

Ford Polska oferuje również pakiet serwisowy kierowany głównie do klientów flotowych. Mowa o Programie Business Service Club (BSC). Zapewnia on niemal pełną opiekę serwisową pojazdom firmowym, obejmującą nie tylko standardowe naprawy eksploatacyjne, ale również obsługę powypadkową (serwis blacharsko-lakierniczy).

d4eegg3

Pierwszy pakiet BSC – Gwarant – obejmuje m.in. standardowe przeglądy, wymianę elementów eksploatacyjnych, usuwanie awarii spowodowanych czynnikami wewnętrznymi pojazdu, usługi assistance świadczone 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu oraz (co zapewne docenia większość klientów) auto zastępcze. Dodatkowo można ten pakiet wzbogacić o serwis ogumienia. W jego skład wchodzi nie tylko zakup opon i ich wymiana, ale także przechowywanie. Wszystkie usługi wykonywane są przy stałych kosztach (ryczałt miesięczny), a klient jest pod stałą opieką koordynatora serwisu.

Drugą opcją jest Pakiet Opieka, którego zakres jest bardzo podobny do opcji Gwarant, z tą różnicą, że klient otrzymuje dodatkowo stały (dobierany indywidualnie) rabat na części zamienne oraz sieciową opiekę koordynatora serwisu nad flotą pojazdów.

Trzecia opcja to Pakiet Twój Wybór, w którym parkiem samochodowym klienta opiekuje się dealer koordynator. Dzięki współpracy z konkretną osobą będącą „na miejscu” obsługa przebiega jeszcze szybciej i przyjemniej dla klienta. Możliwe jest również ustalenie indywidualnych warunków serwisowych oraz assistance.

Volvo
Volvo w trosce o komfort swoich pasażerów w obecnej ofercie ma m.in. kontrolny przegląd klimatyzacji. Za 149 zł (bez gazu R134A) zostanie wykonane odgrzybianie całego układu oraz kontrola, czy wszystko działa prawidłowo. W razie jakiejkolwiek awarii klient otrzyma również 30 proc. rabatu na potrzebne części zamienne oraz 50 proc. na usługę. Marka prowadzi także akcję, w której klienci mogą bezpłatnie sprawdzić stan akumulatora w swoim aucie.

Volvo ma również specjalną ofertę dla właścicieli „czterolatków”. Jeżeli auto klienta ma 4 lata (lub więcej), może liczyć na specjalne traktowanie. W myśl hasła reklamowego „dla czterech kółek po czterech latach” klient może się spodziewać indywidualnych rabatów na wybrane części zamienne i usługi serwisowe. To ukłon w stronę posiadaczy aut używanych.

d4eegg3

Marka Volvo wprowadziła do swojej oferty serwisowej pakiet oferujący naprawę niewielkich wgnieceń bez konieczności lakierowania elementu. Dotyczy to w zasadzie wszystkich rodzajów uszkodzeń, pod warunkiem że powłoka lakiernicza nie popękała, a uszkodzenie nie znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie krawędzi elementu. Wszystko dzięki innowacyjnej metodzie naprawy karoserii Paintless Dent Repair, polegającej na usuwaniu wgnieceń od wewnątrz. Umożliwia ona usunięcie większości wgnieceń bez konieczności piaskowania, szpachlowania i późniejszego lakierowania. Przy korzystaniu z tej metody samochód będzie gotowy do odbioru jeszcze tego samego dnia.

Wisienką na torcie jest pakiet Polestar Performance Optimization. Dzięki niemu właściciel Volvo może obudzić w swoim aucie jeszcze większy potencjał. Wszystko za sprawą poprawy dynamiki pracy na średnich i wysokich obrotach silnika (czyli w najbardziej pożądanym zakresie) przy zachowaniu deklarowanych wartości zużycia paliwa i emisji spalin. Co najciekawsze, taką modyfikację można wykonać nawet w nowych autach i nie powoduje to utraty ani skrócenia gwarancji. Sprawia jednak, że auto stanie się mocniejsze, bardziej zrywne i da kierowcy jeszcze większą przyjemność z jazdy.

Grupa Volkswagen
Volkswagen także postanowił wprowadzić do swojej oferty kilka promocji serwisowych. Mowa m.in. o kontroli sprawności zawieszenia. Oferta jest kierowana głównie do właścicieli aut, które przekroczyły 80 tys. km przebiegu. Sprawny układ tłumiąco-resorujący w pojeździe ma ogromny wpływ nie tylko na komfort podróżowania, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo. W przypadku jego uszkodzenia wydłuża się droga hamowania samochodu, zwiększa się zużycie paliwa i opon, a pojazd może się charakteryzować gorszą statycznością podczas jazdy w zakręcie.

Niemiecka marka przygotowała także ofertę dotyczącą amortyzatorów dla samochodów pięcioletnich lub starszych. Pakiet ekonomiczny Volkswagen dotyczy wymiany przednich oraz tylnych amortyzatorów w wybranych modelach z określonych lat produkcyjnych (m.in. Golf, Golf Plus, Passat, Tiguan, Scirocco i inne).

d4eegg3

W salonach i serwisach Volkswagena na klientów czeka także wyprzedaż opon zimowych, razem z felgami ze stopów lekkich (lub stalowymi). W atrakcyjnych cenach możemy kupić ogumienie razem z kołami. Przykładowo 17-calowa felga aluminiowa do Passata B8 (Limuzyny lub wersji Variant) firmy Corvara z oponą Continental WinterContact kosztuje 1399 zł za sztukę.

Skoro mowa o Grupie Volkswagen, nie mogło zabraknąć Škody i Audi. Škoda poza swoimi standardowymi pakietami pogwarancyjnymi (które klient może skonfigurować pod swoje potrzeby, w zależności od tego, jaki przebieg planuje dla swojego auta w najbliższych latach), również przygotowała kilka promocji. Z jednej z nich na pewno ucieszą się właściciele samochodów, które domagają się wymiany amortyzatorów. Teraz mogą je kupić w autoryzowanych serwisach Škody, odliczając podatek VAT. Dodatkowo za 59 zł zostanie wykonana kompleksowa kontrola zawieszenia. Poza tym marka oferuje szeroki zakres usług serwisowych w ramach Pakietu Ekonomicznego Škoda. Dotyczy on m.in. alternatorów, klocków hamulcowych, tłumików i akumulatorów.

Marka olimpijska również oferuje swoim klientom kilka pakietów serwisowych. Mowa o Pakiecie przeglądów serwisowych Audi oraz Audi Plus. Pierwszy z nich obejmuje standardowe czynności serwisowe, takie jak wymiana oleju, świec zapłonowych, płynu hamulcowego, filtrów (powietrza, paliwa, oleju oraz kabinowego), a także uzupełnienie płynu do spryskiwaczy. Opcja Audi Plus jest dodatkowo rozszerzona o wymianę przednich oraz tylnych klocków i tarcz hamulcowych, piór wycieraczek, a nawet sprzęgła. Można je nabyć w momencie zakupu samochodu lub w ciągu 12 miesięcy od daty pierwszej rejestracji (ale przed wykonaniem pierwszego przeglądu). Kontrakty podpisywane są na okres do 5 lat lub do 150 tys. km przebiegu.

Marka ma jednak specjalną ofertę dla osób korzystających z oferty finansowej Audi Financial Services. Osoby decydujące się na zakup auta na takich warunkach otrzymają bezpłatnie pakiet przeglądów serwisowych Audi na okres 3 lat i maksymalny przebieg 90 tys. km.

 (fot. Menadżer Floty)

Renault
Również francuska marka przygotowała atrakcyjne pakiety serwisowe dla swoich klientów. Pierwszym z nich jest pakiet Moje Przeglądy w dwóch wariantach: 5 lat i 150 tys. km oraz 5 lat i 200 tys. km. Kontrakt ten obejmuje wymianę części i wykonanie przeglądów przewidzianych w programie obsługi samochodu. Jest to opcja dostępna dla wszystkich nowych samochodów Renault, zarówno osobowych, jak i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (oraz Renault Master w wersji osobowej o DMC 3,9 tony). Cena pakietu serwisowego Moje Przeglądy dla maksymalnego przebiegu 150 tys. km to 3600 zł brutto (2600 zł w przypadku korzystania z leasingu RCI w pakiecie MAX). Dla opcji z maksymalnym przebiegiem 200 tys. km cena ta wynosi odpowiednio 6800 zł brutto oraz 4600 zł w sytuacji finansowania RCI.

Druga propozycja Renault to pakiet o stoickiej nazwie ZEN. Jest to swego rodzaju rozszerzenie opcji Moje Przeglądy o dodatkową gwarancję Formuła Non Stop. Dodatkowo do dyspozycji klienta jest pomoc Renault Assistance na terenie całej Europy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

d4eegg3

Najciekawiej wygląda jednak opcja Full Service. Jak sama nazwa wskazuje, jest to kontrakt serwisowy oferujący usługi bez żadnych dodatkowych kosztów. W jego skład wchodzą nie tylko przeglądy zgodne z zaleceniami producenta, a także dodatkowa gwarancja, opieka assistance oraz kontrola (i ewentualna wymiana) zużywających się podczas eksploatacji części (takich jak amortyzatory, akumulator, klocki i tarcze hamulcowe oraz pióra wycieraczek).

Wszystkie wspomniane umowy serwisowe mogą być zawarte przed upływem 12 miesięcy od daty pierwszej rejestracji samochodu oraz przed wykonaniem pierwszego przeglądu.

Renault nie zapomina jednak o autach używanych, dlatego w swojej ofercie ma również ofertę Serwis 4+. Jest to opcja przewidziana dla aut czteroletnich (lub starszych). Obejmuje ona co najmniej 20 proc. rabatu na obsługę auta w autoryzowanych serwisach marki (przy zastosowaniu części Motrio) lub 20 proc. upustu na niektóre oryginalne części zamienne. Na wiosnę oferta ta została wzbogacona o felgi i opony letnie w atrakcyjnych cenach oraz serwis układu klimatyzacji od 99 zł. Dodatkowo Renault oferuje montaż instalacji LPG w atrakcyjnych cenach. Przykładowo dla modelu Clio 1,2 16 V (Euro 6) koszt takiej instalacji razem z założeniem wynosi 4600 zł brutto.

Toyota
W zestawieniu najciekawszych ofert serwisowych nie mogło zabraknąć Toyoty. Marka ma w swojej ofercie wiele pakietów gwarancyjnych. Należy do nich m.in. Program BIS Gwarancja Serwisowa. Jest on przeznaczony dla aut nie starszych niż trzy lata z przebiegiem nieprzekraczającym 100 tys. km. Do wyboru klient ma Pakiet Optimum, Standard oraz Premium. Pierwszy z nich obejmuje ochroną najważniejsze elementy i podzespoły silnika oraz układ przeniesienia napędu (w zakresie mobilności i bezpieczeństwa użytkowania). Opcja Standard to nieco rozszerzony zakres elementów objętych ochroną. W tym pakiecie istotne są nie tylko mobilność i bezpieczeństwo, ale także komfort. Najbogatsza wersja, Premium, oferuje najszerszy zakres ochrony. Dotyczy on podzespołów mechanicznych, elektrycznych, hydraulicznych oraz pneumatycznych.

Jeżeli klient decyduje się na jeden z takich pakietów w momencie zakupu auta, otrzymuje 20 proc. rabatu. Przykładowo dla modelu Auris i pakietu Optimum będzie on kosztował 601 zł (Standard – 999 zł, Premium – 1604 zł). Jeżeli auto ma mniej niż dwa lata, klient otrzyma 10 proc. zniżki (również dla Aurisa ceny pakietów to odpowiednio 676 zł, 1124 zł, 1804 zł).

d4eegg3

Kontrakty te mają bardzo szeroki zakres dostępnych przebiegów i oferują ochronę nawet do 500 tys. km na terenie Unii Europejskiej i Szwajcarii. Dodatkowo przy zakupie nowego auta można skorzystać z atrakcyjnego finansowania polisy BIS Gwarancja Serwisowa przez Toyota Bank Polska w formie kredytu.

Poza tak atrakcyjną ofertą nadprogramowego przeglądu marka ma w zanadrzu jeszcze kilka propozycji. To m.in. dezynfekcja układu klimatyzacji za 99 zł, wymiana oleju oraz filtra od 209 zł czy wymiana klocków hamulcowych od 149 zł.

Toyota proponuje swoim klientom skorzystanie z Serwisu Dobrych Cen. Za pomocą bardzo prostej strony internetowej możemy zapisać nasze auto na jedną z pięciu opcji serwisowych. Może to być Wiosenna Wymiana Oleju, Pakiet Mini (16 kontroli), Standard (29 kontroli), Komfort (37 kontroli) oraz pakiet 20 popularnych usług mechanicznych (z dodatkowym rabatem 30 proc. na usługi i materiały).

Nissan
Skoro tyle marek ułatwia życie swoim klientom, przygotowując pakiety serwisowe, trudno sobie wyobrazić, aby Nissan został w tyle. W ofercie znajdziemy Pakiet Przeglądów Okresowych 5*. Jest to umowa serwisowania auta klienta przez określony czas lub liczbę przejechanych kilometrów (zależnie od tego, co nastąpi pierwsze). Właściciel auta może wybrać czas lub kilometraż, na jaki chce zawszeć kontrakt. Może być to 36, 48 lub 60 miesięcy oraz pakiet 3, 4 lub 5 przeglądów.

Decydując się na skorzystanie z takiej oferty, klient ma pewność, że do serwisowania jego auta zostaną wykorzystane wyłącznie oryginalne części zamienne firmy Nissan oraz środki do smarowania najlepszej jakości. Dodatkowo może liczyć na atrakcyjne rabaty – od 8 do 13 proc. Taka inwestycja to także pewna przyszłość – z upływem czasu ceny części oraz robocizny nie ulegną zmianie, bez względu na aktualną sytuację rynkową (jak np. inflacja czy zmiana kursów walut). Zaletą dla osób planujących w niedalekiej przyszłości sprzedaż pojazdu jest również fakt, że korzyści płynące z pakietu przechodzą na nowego właściciela.

Umowę można zawrzeć w momencie zakupu samochodu, ale nie tylko. Decyzję o zakupie pakietu serwisowego klient może podjąć w ciągu 11 miesięcy od daty rejestracji pojazdu, ale przed pierwszym przeglądem okresowym.

Grupa PSA Marka spod znaku podwójnego szewronu oferuje swoim klientom trzy opcje serwisowe: EssentialDrive, RealDrive oraz FreeDrive Plus. Pakiety te niewiele się od siebie różnią. Pierwszy z nich oferuje możliwość zapewnienia dodatkowej opieki nad autem klienta przez okres nawet do 7 lat. Przez ten czas w razie usterki lub awarii naprawa nie wygeneruje żadnych dodatkowych kosztów za części zamienne. Dodatkowo Citroën oferuje swoim klientom opiekę assistance 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, na terenie Polski oraz całej Europy. Pakiet RealDrive poza wymienionymi wcześniej udogodnieniami dodatkowo oferuje bezpłatne wykonanie okresowych przeglądów zgodnie z zaleceniami producenta. Najbogatszy pakiet, FreeDrive Plus, łączy w sobie korzyści płynące z dwóch podstawowych ofert, ale to nie wszystko. Dodatkowo na czas przeglądu klient otrzyma auto zastępcze, a zużyte części zostaną wymienione. Kolejnym plusem jest rozszerzony pakiet assistance. Obejmuje on m.in. pomoc w sprowadzeniu auta do kraju w
przypadku wystąpienia usterki poza jego granicami, a także przebicie opony, rozładowanie akumulatora, zgubienie lub zatrzaśnięcie kluczyków, a nawet zatankowanie niewłaściwego paliwa. Jakby tego wszystkiego było mało, po każdym przeglądzie auto zostanie dokładnie umyte i wysprzątane.

Drugą marką z grupy PSA jest oczywiście Peugeot, który nie mógł zostać w tyle w zakresie dbałości o samochody swoich klientów. Chodzi o Umowę Serwisową Peugeot, która aż przez 5 lat gwarantuje opiekę serwisową. Dodatkowo marka oferuje pełne assistance 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu oraz auto zastępcze na czas wykonywania przeglądów czy napraw. Aby klient zawsze wyjeżdżał z autoryzowanego punktu zadowolony, na koniec czynności serwisowych auto zawsze zostaje dokładnie umyte.

Marka przygotowała także coś specjalnego dla posiadaczy nieco starszych samochodów. Właściciele czteroletnich Peugeotów mogą spodziewać się 20-procentowego upustu na części i robociznę. Jeżeli natomiast w garażu mieszka sześciolatek spod znaku lwa, klient może liczyć na 25-procentowy rabat.

Lato w pełni, więc warto zadbać także o sprawny układ klimatyzacji. Peugeot dba o komfort i świeżość w autach swoich klientów. Od 12 kwietnia do 31 sierpnia czeka na nich oferta Klimatyzacja, a w niej do wyboru jeden z 4 pakietów (od 69 zł brutto). Przy skorzystaniu z oferty doliczany jest również rabat 20 proc. na zakup filtra przeciwpyłkowego.

Niezależnie od marki czy modelu posiadanego auta prędzej czy później może ono wymagać specjalistycznej opieki serwisowej. Zwłaszcza w przypadku aut używanych, które nie są już objęte gwarancją, dobrze mieć zaufany warsztat, któremu ze spokojnym sumieniem możemy powierzyć nasze auto. Sporadyczne naprawy wykonywane w ASO są dość kosztowne, dlatego warto zawczasu pomyśleć o pakiecie serwisowym, który może objąć nasz samochód. Niemal każda marka ma w swojej ofercie takie propozycje dla swoich klientów. Dzięki temu przez długi czas możemy się nie martwić sprawami serwisowymi, ponieważ w razie potrzeby naszym autem zajmie się wykwalifikowany zespół mechaników, a wszystko przebiegnie sprawnie i w miłej atmosferze.

Zuzanna Krzyczkowska

Menadżer Floty, nr 5/2016

Przeczytaj więcej na: menadzerfloty.pl

d4eegg3

Podziel się opinią

Share

d4eegg3

d4eegg3