Olej olejowi nierówny
Wymianę oleju silnikowego zdecydowana większość kierowców powierza dziś serwisantom. Nie wymaga to od użytkownika żadnej wiedzy. Niekiedy zachodzi jednak potrzeba uzupełnienia jego poziomu - przyczyną jest eksploatacyjne zużycie lub wyciek. Wedle obiegowej opinii, braki powinniśmy uzupełniać tylko identycznym olejem, zapewniając w ten sposób stałe właściwości smarne. Nie oznacza to jednak, że w nagłej sytuacji pod żadnym pozorem nie możemy dolać oleju o innej charakterystyce. Wyjątkiem są tutaj silniki wysokoprężne wyposażone w filtr cząstek stałych, wymagające oleju niskopopiołowego.
Nawet jeśli do syntetycznego oleju dolejemy olej mineralny, nie wywołamy tym posunięciem katastrofy. Silnik nadal będzie smarowany, bez ryzyka zatarcia przez zbyt niski poziom oleju. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku płynu hamulcowego, który bez obaw możemy mieszać ze sobą - z wyłączeniem płynu silikonowego DOT5 służącego przeważnie w pojazdach wojskowych. Wszystkie inne rodzaje (DOT3, DOT4 i inne) są ze sobą kompatybilne.