Trwa ładowanie...
opel
01-06-2009 20:25

Opel zamierza poszerzyć gamę modelową

Opel zamierza poszerzyć gamę modelową
d203xix
d203xix

W jednym z niedawnych wywiadów dyrektor generalny Opla Hans Demant powiedział, że należąca do koncernu GM niemiecka marka chce w przyszłości być reprezentowana we wszystkich segmentach europejskiego rynku samochodowego. W planach jest debiut m.in. pojazdu klasy premium oraz low-cost.Szef firmy Opel podkreśla jednak, że kluczowym produktem będzie nadal gama modelu Corsa, Astra oraz Insignia (następca dla Vectry).

Nowa generacja Opla Astry pojawi się pod koniec przyszłego roku, natomiast topowy model niemieckiej marki (auto typu crossover z nowoczesnym układem kabiny pasażerskiej) zadebiutuje prawdopodobnie w trzecim kwartale 2010. W późniejszym okresie gama produktowa Opla może się wzbogacić o pojazd z segmentu low-cost, w którym znajdą wykorzystanie komponenty motocyklowe.

d203xix

Jonathan Browning, niedawno mianowany szefem działu zakupów i marketingu w General Motors, widzi możliwości rozwoju przede wszystkim w segmencie tanich aut oraz w klasie premium. W pierwszej kolejności koncern z Russelsheim ma jednak sporo do nadrobienia w klasie średniej. Vectra jest krytykowana przez niektórych za nijakość, natomiast Signum nigdy nie osiągnął zakładanych prognoz sprzedażowych. Skutkiem tego zakład w niemieckim Russelsheim jest wykorzystywany w niewystarczającym stopniu.

Pierwszym krokiem na drodze do zwiększenia wydajności produkcji jest decyzja General Motors w sprawie ujednolicenia systemu wykorzystania platform konstrukcyjnych dla aut w tym segmencie.

Globalna platforma nazwana Epsilon znajdzie zastosowanie w takich modelach jak m.in. wspomniany już Opel Insignia, następcy dla Saaba 9-3 oraz 9-5, nowa generacja Chevroleta Epica oraz samochody marki Buick przeznaczone na rynek chiński.

Przede wszystkim wyższej klasy samochody marki Opel i Saab mają pomóc grupie General Motors Europe (GME) zwiększyć średnią cenę sprzedawanych aut oraz (dzięki lepszej wydajności produkcji) generować wyższe zyski.

Już od roku 2002 notuje się w Europie Zachodniej wzrost średniej ceny transakcyjnej przy sprzedaży klientom aut koncernu GME z około 16 500 do 18 400 dolarów (rok 2007).

d203xix
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d203xix
Więcej tematów