Opel Insignia OPC

Obraz

Jest już prototyp Opla Insigni w wersji, przygotowanej przez Opel Performance Center. Nowe dziecko z działu sportowego Opla na początku będzie prawdopodobnie występować w wersji sedan, jednak nie wykluczone, że Opel przygotuje w późniejszym czasie również wersję OPC liftbacka i kombi.

Obraz
© (fot. Opel)

Stylistyka nowego wcielenia rodzinnego Opla jest dość agresywna i przypomina tą znaną z Opla GTC Concept, zaprezentowanego w 2007 roku na Salonie Samochodowym w Genewie. Notabene, projekt ten był zapowiedzią nowej linii stylistycznej producenta z Rüsselsheim, której pierwszym seryjnym wcieleniem jest właśnie najnowsza, rodzinna limuzyna Opla.

Wersja OPC wraca jednak bardziej do swoich korzeni, niż zwykła Insignia i dumnie prezentuje nowy przedni zderzak, niemal żywcem przeniesiony z GTC Concept. A to oznacza przede wszystkim zestaw dużych wlotów powietrza, z których najbardziej w oczy rzucają się dwa pionowe, umiejscowione tuż pod reflektorami. Sam samochód osadzono na 20-calowych, ciemnoszarych felgach aluminiowych z polerowanymi rantami i krawędziami wszystkich pięciu ramion.

Ten wygląd nie jest jednak wyłącznie stroszeniem piór, a zapowiedzią tego co Insignia OPC naprawdę potrafi. Jak zapewnia Hans Demand, szef koncernu Opla, czas przez nią osiągnięty na legendarnym Nordschleife (północna pętla toru Nürburgring) wynosi nieco ponad 8 minut. Dla porównania, podobny czas osiągnęły takie samochody jak Audi R8 (8:04), BMW M3 E92 (8:05) czy też Aston Martin V8 Vantage (8:03). Robi to tym większe wrażenie, jeśli zdamy sobie sprawę z tego, iż Insignia OPC to nadal "zwykłe" auto rodzinne segmentu D.

Obraz
© (fot. Opel)

Taki wynik Opla to zasługa m.in. napędu na cztery koła i opon o rozmiarze 255/35 R20, co sprawia, iż samochód odznacza się świetną przyczepnością, stabilnością i łatwością prowadzenia. Nie można jednak zapomnieć, że jest to także zasługa benzynowego silnika V6 wspieranego przez dwie turbosprężarki, którego szacowana moc wynosi ok. 320 KM.

* OPEL INSIGNIA - GALERIA ZDJĘĆ * Prototyp Insigni OPC powinien pojawić się na stoisku Opla już w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Z kolei debiut wersji produkcyjnej spodziewany jest najpóźniej we wrześniu, kiedy to odbędzie się Salon Samochodowy we Frankfurcie.

Źródło: Evo Magazine, Moto Target

Źródło artykułu: Moto Target
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥