Jest już prototyp Opla Insigni w wersji, przygotowanej przez Opel Performance Center. Nowe dziecko z działu sportowego Opla na początku będzie prawdopodobnie występować w wersji sedan, jednak nie wykluczone, że Opel przygotuje w późniejszym czasie również wersję OPC liftbacka i kombi.
Stylistyka nowego wcielenia rodzinnego Opla jest dość agresywna i przypomina tą znaną z Opla GTC Concept, zaprezentowanego w 2007 roku na Salonie Samochodowym w Genewie. Notabene, projekt ten był zapowiedzią nowej linii stylistycznej producenta z Rüsselsheim, której pierwszym seryjnym wcieleniem jest właśnie najnowsza, rodzinna limuzyna Opla.
Wersja OPC wraca jednak bardziej do swoich korzeni, niż zwykła Insignia i dumnie prezentuje nowy przedni zderzak, niemal żywcem przeniesiony z GTC Concept. A to oznacza przede wszystkim zestaw dużych wlotów powietrza, z których najbardziej w oczy rzucają się dwa pionowe, umiejscowione tuż pod reflektorami. Sam samochód osadzono na 20-calowych, ciemnoszarych felgach aluminiowych z polerowanymi rantami i krawędziami wszystkich pięciu ramion.
Ten wygląd nie jest jednak wyłącznie stroszeniem piór, a zapowiedzią tego co Insignia OPC naprawdę potrafi. Jak zapewnia Hans Demand, szef koncernu Opla, czas przez nią osiągnięty na legendarnym Nordschleife (północna pętla toru Nürburgring) wynosi nieco ponad 8 minut. Dla porównania, podobny czas osiągnęły takie samochody jak Audi R8 (8:04), BMW M3 E92 (8:05) czy też Aston Martin V8 Vantage (8:03). Robi to tym większe wrażenie, jeśli zdamy sobie sprawę z tego, iż Insignia OPC to nadal "zwykłe" auto rodzinne segmentu D.
Taki wynik Opla to zasługa m.in. napędu na cztery koła i opon o rozmiarze 255/35 R20, co sprawia, iż samochód odznacza się świetną przyczepnością, stabilnością i łatwością prowadzenia. Nie można jednak zapomnieć, że jest to także zasługa benzynowego silnika V6 wspieranego przez dwie turbosprężarki, którego szacowana moc wynosi ok. 320 KM.
* OPEL INSIGNIA - GALERIA ZDJĘĆ * Prototyp Insigni OPC powinien pojawić się na stoisku Opla już w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Z kolei debiut wersji produkcyjnej spodziewany jest najpóźniej we wrześniu, kiedy to odbędzie się Salon Samochodowy we Frankfurcie.
Źródło: Evo Magazine, Moto Target