Opel Insignia OPC

Obraz

Jest już prototyp Opla Insigni w wersji, przygotowanej przez Opel Performance Center. Nowe dziecko z działu sportowego Opla na początku będzie prawdopodobnie występować w wersji sedan, jednak nie wykluczone, że Opel przygotuje w późniejszym czasie również wersję OPC liftbacka i kombi.

Obraz
© (fot. Opel)

Stylistyka nowego wcielenia rodzinnego Opla jest dość agresywna i przypomina tą znaną z Opla GTC Concept, zaprezentowanego w 2007 roku na Salonie Samochodowym w Genewie. Notabene, projekt ten był zapowiedzią nowej linii stylistycznej producenta z Rüsselsheim, której pierwszym seryjnym wcieleniem jest właśnie najnowsza, rodzinna limuzyna Opla.

Wersja OPC wraca jednak bardziej do swoich korzeni, niż zwykła Insignia i dumnie prezentuje nowy przedni zderzak, niemal żywcem przeniesiony z GTC Concept. A to oznacza przede wszystkim zestaw dużych wlotów powietrza, z których najbardziej w oczy rzucają się dwa pionowe, umiejscowione tuż pod reflektorami. Sam samochód osadzono na 20-calowych, ciemnoszarych felgach aluminiowych z polerowanymi rantami i krawędziami wszystkich pięciu ramion.

Ten wygląd nie jest jednak wyłącznie stroszeniem piór, a zapowiedzią tego co Insignia OPC naprawdę potrafi. Jak zapewnia Hans Demand, szef koncernu Opla, czas przez nią osiągnięty na legendarnym Nordschleife (północna pętla toru Nürburgring) wynosi nieco ponad 8 minut. Dla porównania, podobny czas osiągnęły takie samochody jak Audi R8 (8:04), BMW M3 E92 (8:05) czy też Aston Martin V8 Vantage (8:03). Robi to tym większe wrażenie, jeśli zdamy sobie sprawę z tego, iż Insignia OPC to nadal "zwykłe" auto rodzinne segmentu D.

Obraz
© (fot. Opel)

Taki wynik Opla to zasługa m.in. napędu na cztery koła i opon o rozmiarze 255/35 R20, co sprawia, iż samochód odznacza się świetną przyczepnością, stabilnością i łatwością prowadzenia. Nie można jednak zapomnieć, że jest to także zasługa benzynowego silnika V6 wspieranego przez dwie turbosprężarki, którego szacowana moc wynosi ok. 320 KM.

* OPEL INSIGNIA - GALERIA ZDJĘĆ * Prototyp Insigni OPC powinien pojawić się na stoisku Opla już w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Z kolei debiut wersji produkcyjnej spodziewany jest najpóźniej we wrześniu, kiedy to odbędzie się Salon Samochodowy we Frankfurcie.

Źródło: Evo Magazine, Moto Target

Źródło artykułu: Moto Target

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025