| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9032/opel-astra-glass-5.jpg',550,366) ) |
| --- | Kiedy na zewnątrz temperatura spada poniżej -20 stopni Celsjusza, z tym większym zainteresowaniem przyglądać się można nowoczesnym rozwiązaniom, którymi Opel wprowadzić chce w nasze życie więcej słońca. Zaprezentowany całkiem nowy panoramiczny dach Opla Astry GTC ma dostarczać wrażeń podobnych do tych, jakich doświadczamy jadąc kabrioletem.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9032/opel-astra-glass-2.jpg',550,366) ) |
| --- | 9 stycznia w belgijskich zakładach produkcyjnych General Motors rozpoczęto produkcję modelu Astra GTC. Jednym z „najfajniejszych bajerów” tego samochodu ma być przednia szyba zintegrowana z dachem – rozwiązanie opracowane w International Technical Development Center w niemieckim Rüsselsheim. Przednie szyba – bez żadnych belek, czy wzmocnień – sięga ponad głowami kierowcy i pasażera przedniego fotela aż do miejsca, gdzie znajduje się słupek B. Przednia szyba ma więc długość dokładnie 1,5 metra, przy szerokości 1,16 metra. Daje to powierzchnię 1,8 m2 przeszklenia przed i ponad głowami pasażerów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/9032/opel-astra-glass-9.jpg',550,366) ) |
| --- | Opracowanie szyby o tak dużej powierzchni zajęło 2,5 roku, a w trakcie tych prac zgłoszono aż 11 patentów. Laminowana szyba o grubości 5,5 milimetra musi spełniać wymogi bezpieczeństwa, a jednocześnie odznaczać się dostateczną sztywnością, by wytrzymywać naprężenia nadwozia auta sportowego – wszak to Astra GTC!