Ford
Wertując rynkową ofertę w kompaktowej klasie nie sposób pominąć Forda Focusa, niegdysiejszego króla segmentu C w trakcyjnych konkurencjach. Dziś trzecia odsłona Amerykanina z Kolonii z bazowym, cherlawym, 1,6-litrowym benzyniakiem o mocy 85 KM kosztuje 52 800 złotych uwzględniając rabat w wysokości 17 proc. (10 500 złotych). W wypadku przykładowego Focusa, zaoszczędzone pieniądze najlepiej przeznaczyć na mocniejszą wersję silnikową. Drugim najpowszechniejszym filarem oferty Forda w Europie jest Mondeo - ulubieniec flot. Włodarze marki spod błękitnego owalu przewidzieli 18-procentowy spadek cen. Za jego wstawiennictwem w kieszeni zostanie nam 14 100 złotych, ostateczna cena wyniesie wtenczas 65 400 złotych. Niestety w tej kwocie otrzymamy przysłowiowego golasa ze słabym 120-konnym silnikiem benzynowym 1,6. Jeśli niedostatki mocy nie będą nam przeszkadzać, możemy zainwestować w elektrycznie otwierane tylne szyby, radio CD oraz obręcze z lekkich stopów.