Odświeżony Jaguar S-Type

Obraz

Gdy Jaguar ogłosił wprowadzenie na rynek limuzyny zbudowanej we współpracy z Fordem, tradycjonaliści kręcili nosem, obawiając się, że szlachetna maska zatraci swój niepowtarzalny charakter. Nie małym skandalem było również wyposażenie S-Typa w silnik diesla. Świat jednak pędzi naprzód, a samochód cieszy się na sporym powodzeniem i uznaniem klientów. Jaguar dla potrzymania korzystnej koniunktury postanowił odświeżyć dotychczasową wersję. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11217/jaguar-s-type-04.jpeg',550,412) ) |
| --- | Auto po faceliftingu wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku. Zakres modyfikacji jest stosunkowo niewielki, ponieważ następca modelu S-Type został zapowiedziany kilkanaście dni temu.

O bardziej agresywną prezencję zmodernizowanej maszyny dba muskularny przedni zderzak, który do tej pory trafiał do Jaguara S-Type R z 400-konnym silnikiem pod maską. Ze sportowego modelu zaadaptowano również siatkową osłonę chłodnicy. Spojrzenie samochodu będzie od teraz bardziej dostojne, gdyż reflektory otrzymały przyciemnione szkła.

WIĘCEJ ZDJĘĆ JAGUARA W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ JAGUARA W GALERII

Oglądany z profilu S-Type będzie prezentował się dynamiczniej dzięki 17-calowym alufelgom Antares. Bogatsza wersja SE otrzyma 18-calowe felgi Triton, natomiast usportowiony S-Type R zostanie postawiony na 19-calowych kołach Barcelona.

Zmiany dotknęły również wnętrze. Ergonomia i zakres regulacji foteli został poprawiony, a klient będzie mógł wybierać między większą ilością materiałów wykończeniowych. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11217/jaguar-s-type-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | Standardem nawet w bazowej wersji stanie się elektryczna regulacja przednich siedzeń, komputer pokładowy, skórzane obszycie wielofunkcyjnej kierownicy oraz czujnik parkowania tyłem. O właściwą atmosferę podczas podróży zadba automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja oraz system audio przygotowany we współpracy z Alpine. Na liście wyposażenia dodatkowego widnieją m.in. elektrycznie regulowane pedały, przednie czujniki parkowania oraz inteligentny tempomat.

Klient będzie mógł zdecydować się na jedną z czterech jednostek napędowych. Zwolennicy oszczędności z pewnością wezmą pod uwagę zakup 2.7-litrowego diesla, który jest nie tylko najoszczędniejszym, ale również najtańszym motorem w palecie. Jednostka została wyposażona w zmienne fazy rozrządu i dwie turbosprężarki, co pozwoliło uzyskać 207 KM. Za przeniesienie napędu odpowiadają 6-biegowe przekładnie. W zależności od życzenia nabywcy - automatyczna lub manualna. Przyśpieszenie 0-100 km/h zajmuje 8,5 sekundy, rozpędzanie ustaje przy 230 km/h, a to wszystko przy średnim spalaniu 6,8 l/100 km.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11217/jaguar-s-type-09.jpeg',550,412) ) |
| --- | Bazowym silnikiem benzynowym jest V6 o pojemności 3.0 litra i mocy 240 KM, który może współpracować z 5-biegową, ręczną skrzynią lub z 6-stopniowym "automatem". Na fanów mocnych wrażeń czekają silniki V8 o pojemności 4.2 litra. Wolnossący wariant 32-zaworowego motoru rozwija 300 KM, natomiast odmiana wyposażona w kompresor oferuje kierowcy aż 400 KM i 553 Nm. Mocarny Jag rozpędza się do "setki" w 5,6 sekundy. Prędkość maksymalną tradycyjnie ograniczono do 250 km/h. Podczas jazdy miejskiej trzeba się będzie pogodzić ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 18,6 l/100 km. Jaguary z V8 pod maską otrzymują 6-biegowe "automaty".

Zakres zmian tchnął nieco świeżości w S-Typa powoli szykującego się do zejścia z rynku. Samochody sprzedawane w przyszłym roku będą bardziej komfortowe oraz atrakcyjnie stylistyczne. Cennik nie powinien różnić się znacząco od obecnego, co oznacza zakres od 195.000 PLN za bazowego diesla, do 347.000 PLN za wersję z kompresorem.

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę