| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8732/mondeo-2005-02.jpg',550,366) ) |
| --- | „Bardziej sportowy i bardziej elegancki” – tak producent określa nieco odświeżoną wersję flagowego europejskiego Forda, który od początku września oferowany jest klientom w Polsce. Zmiany polegają na delikatnym „face-liftingu”, dopracowaniu systemu hamulcowego i przekładni skrzyni biegów. Wprowadzono także nową, stałą linię wyposażenia.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8732/mondeo-2005-05.jpg',550,412) ) |
| --- | Zmiany stylistyczne są ledwie dostrzegalne, ale taka właśnie była intencja projektantów. Oferowana obecnie generacja Mondeo doczeka się wkrótce następcy, więc wprowadzanie rewolucyjnych zmian mijałoby się z celem. Zmiany polegają głównie na przeprojektowaniu otoczenia świateł z tyłu i przodu, a także wprowadzeniu bardziej przezroczystych kloszy lamp. Zmieniono też kraty wlotu powietrza, oraz kratę pod przednim zderzakiem. Wszystkie wersje wzbogaca się o małe kierunkowskazy z bezbarwnymi szkłami, umieszczone na przednich błotnikach, a wersje Ghia i Titanium otrzymały nowy zderzak. We wnętrzu znaleźć można nową gamę tkanin obiciowych, a także przeprojektowane nieco zegary wykańczane teraz w kolorze czarnym i nowy kształt wskazówek i podświetlenie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8732/mondeo-2005-06.jpg',550,368) ) |
| --- | Zmiany w gamie wersji wyposażenia polega na wprowadzeniu do stałej oferty wersji Titanium i Titanium X – stylizowanych na estetykę techno. Sprzedawane od zeszłego roku jako wersje limitowane spotkały się z tak dobrym przyjęciem, że zdecydowano się je utrzymać na stałe. Teraz więc, Mondeo występuje w następujących wersjach wyposażenia - poczynając od najbogatszych: ST (Sports Technology); Titanium - Titanium X; Ghia i Ghia X;Trend; Ambiente.
Zmieniono nieco obsługę systemu hamulcowego tak, by dac kierowcy większe poczucie kontroli. Pedał stawia teraz mocniejszy opór – adekwatnie do siły hamowania. Co do skrzyni biegów, to ulepszono obsługę sześciostopniowej manualnej skrzyni Durashift poprzez dodanie pod gałką dźwigni zmiany biegów pierścienia, który należy unieść włączając bieg wsteczny. Gama silników nie zmienia się i obejmuje 3 silniki wysokoprężne ( 2.0 o mocy 115 KM lub130 KM i 2.2 o mocy 155 KM) oraz 6 silników benzynowych (3.0 V o mocy 226 KM lub 204 KM; 2.5 V6 o mocy 170 KM; 2.0 o mocy 145 KM, oraz 1.8 o mocy 110 KM lub 125 KM).