Skoda Octavia po zmianach modernizacyjnych, zaprezentowanych przy okazji paryskiej wystawy, wejdzie do sprzedaży w Polsce na przełomie tego i następnego roku. Wprawdzie ceny będą znane dopiero w ciągu najbliższych dwóch, trzech tygodni, to jednak pewną wskazówką dla klientów mogą być specyfikacje ogłoszone właśnie przez firmę w Niemczech oraz Francji.
Na rynku niemieckim nowa Skoda Octavia będzie miała premierę handlową 3 stycznia. Importer zapowiedział, że samochód czeskiej marki kosztować będzie od 15 290 EUR, a więc o około 150 EUR więcej niż dotychczas.
Za 15 290 EUR niemieccy klienci kupić będą mogli auto w wersji wyposażeniowej Classic z silnikiem benzynowym 1.4 80 KM. W przypadku kombi jest to natomiast wydatek 16 430 EUR.
Na rynku francuskim zmodernizowana Octavia kosztować będzie około 18 280 EUR za wersję sedan, natomiast kombi wymagać będzie dopłaty 1 100 EUR. Firma zapowiada, że specyfikacje te mogą jeszcze ulec niewielkim zmianom.
Nowa wersja Skody Octavia ma zmieniony kształt reflektorów przednich, podkreślający dynamiczny charakter auta. Posiada też masywniejszą atrapę chłodnicy oraz jednoczęściowy zderzak. W tylnej części samochodu odznaczają się unowocześnione osłony lamp tylnych oraz zderzak o dynamicznej stylistyce wyposażony w zintegrowane "kocie oczy".
* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * Wnętrze auta oferuje nowatorski zestaw systemów nawigacyjnych oraz audio. Przeprojektowano kierownicę, pojawiła się nowa, podświetlana na biało deska rozdzielcza i układ sterowania klimatyzacją oraz ozdobne elementy na drzwiach i konsoli centralnej. Ponadto dla wszystkich wersji wyposażenia dostępne są nowe tapicerki. Inne elementy wyposażenia to np. radio Bolero oraz nawigacja z kolorowym monitorem dotykowym, nowe gniazdo dla iPoda z wejściem AUX lub USB i wyświetlaczem maxi DOT, zaawansowana obsługa telefonu GSM przez urządzenie Bluetooth, piąta generacja czujników parkowania z jeszcze lepszym podglądem na ekranie i sygnałem dźwiękowym, immobiliser czwartej generacji zapewniający lepszą ochronę (identyczny z montowanym w nowym Superbie), sprzęgło Haldex czwartej generacji zastosowane w wersjach 4x4 oraz Scout. Podczas gdy nowe adaptacyjne reflektory ksenonowe zwiększają czynne bezpieczeństwo
pojazdu, jego bezpieczeństwo bierne uległo poprawie dzięki montażowi zagłówków przednich typu WOKS, zapewniających skuteczną ochronę na wypadek uderzenia z tyłu, dostępnych we wszystkich standardach wyposażenia.
Nowatorskie zmiany odnotować można również pod pokrywą silnika - Octavię wzbogacono o nową jednostkę napędową TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 90kW.
Oto wybrane informacje na temat tej jednostki:
- typ: silnik benzynowy 1.4 TSI
- moc: 90kW/122 KM
- maksymalny moment obrotowy: 200Nm w przedziale 1500 do 4000 obr/m
- przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 sekundy
- prędkość maksymalna: 203 km/h
- średnie zużycie paliwa: 6,6 litra na 100 km
- emisja CO2: 154 g/km
* WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII * W nowej wersji Octavii silniki benzynowe o pojemności 1,4 oraz 1,8 litra z turbodoładowaniem są dostępne w połączeniu z siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną przekładnią DSG.
Źródło: Samar.pl