| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11981/x-trail-2007-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Spośród śmiałych stylistycznie - by nie rzec nazbyt śmiałych – Nissanów w rodzaju Primery, czy Micry, klasycznym, acz nie pozbawionym wdzięku sznytem wyróżniał się X-TRAIL. Być może właśnie owa powściągliwość projektantów przysporzyła mu popularności. Nic też dziwnego, że opracowując nową generację tego samochodu wystrzegano się jak ognia rewolucyjnych modyfikacji.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11981/x-trail-2007-07.jpeg',550,412) ) |
| --- | Brian Carolin, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissan Europe deklaruje, że „nowy X-TRAIL posiada wszystko, co posiadał poprzedni model, ale w lepszym stylu i z większym komfortem. Zachowuje się nawet lepiej, zarówno na drodze, jak i w terenie, posiada również więcej przestrzeni i więcej wyposażenia”. Oczywiście trudno byłoby się spodziewać, by przedstawiciel koncernu anonsował nową generację jako słabszą, niż sprzedawana poprzednio. Z pewnością jednak część klientów, widząc nieznaczne tylko zmiany w wyglądzie X-Traila oceni, że zastosowano jedynie face-lifting, a nie przygotowano całkiem nowe auto. Producent przekonuje, że tak nie jest, czego dowodem jest fakt, że nowy X-Trail może się poszczycić nowym nadwoziem i podwoziem, oraz trzema nowymi silnikami.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11981/x-trail-2007-14.jpeg',550,412) ) |
| --- | Nowy od X-TRAIL zbudowany jest na bazie tej samej platformy podłogowej, co wprowadzony do sprzedaży Nissan Qashqai. W wyniku tego, auto jest większe od ustępującej generacji: jego rozstaw osi wzrósł o 5mm do 2630mm, a długość całkowita wzrosła o 175mm do 4630mm. Większość tej dodatkowej długości została wykorzystana w bagażniku, znacznie zwiększając jego rozmiar.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
X-TRAIL oferowany będzie z gamą 4 silników: dwóch benzynowych i dwóch dieslowskich. Tylko jeden motor, wolnossący benzynowy 2,5-litrowy (169 KM) został odziedziczony po poprzednim modelu (choć z modyfikacjami). Nowy silnik benzynowy to dwulitrowa jednostka o mocy maksymalnej 103 kW (140 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 193 Nm. Jeśli chodzi o diesle, to mamy do czynienie właściwie z jednym silnikiem dwulitrowym w dwóch wersjach: 110 kW (150 KM), 320 Nm, oraz 127 kW (173 KM), 360 Nm. Standardowo, wszystkie wersje silnikowe oferowane będą z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, ale słabsza wersja dieslowska dostępna będzie opcjonalnie z sześciobiegowym automatem. W przypadku obu silników benzynowych zamówić będzie można bezstopniowe przekładnie CVT.
Każda wersja X-TRAILA wyposażona będzie w klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne, możliwość podłączenia telefonu komórkowego poprzez Bluetooth®, jak również przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, oraz ABS i EBD.