Nowy X-TRAIL

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11981/x-trail-2007-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Spośród śmiałych stylistycznie - by nie rzec nazbyt śmiałych – Nissanów w rodzaju Primery, czy Micry, klasycznym, acz nie pozbawionym wdzięku sznytem wyróżniał się X-TRAIL. Być może właśnie owa powściągliwość projektantów przysporzyła mu popularności. Nic też dziwnego, że opracowując nową generację tego samochodu wystrzegano się jak ognia rewolucyjnych modyfikacji.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11981/x-trail-2007-07.jpeg',550,412) ) |
| --- | Brian Carolin, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissan Europe deklaruje, że „nowy X-TRAIL posiada wszystko, co posiadał poprzedni model, ale w lepszym stylu i z większym komfortem. Zachowuje się nawet lepiej, zarówno na drodze, jak i w terenie, posiada również więcej przestrzeni i więcej wyposażenia”. Oczywiście trudno byłoby się spodziewać, by przedstawiciel koncernu anonsował nową generację jako słabszą, niż sprzedawana poprzednio. Z pewnością jednak część klientów, widząc nieznaczne tylko zmiany w wyglądzie X-Traila oceni, że zastosowano jedynie face-lifting, a nie przygotowano całkiem nowe auto. Producent przekonuje, że tak nie jest, czego dowodem jest fakt, że nowy X-Trail może się poszczycić nowym nadwoziem i podwoziem, oraz trzema nowymi silnikami.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11981/x-trail-2007-14.jpeg',550,412) ) |
| --- | Nowy od X-TRAIL zbudowany jest na bazie tej samej platformy podłogowej, co wprowadzony do sprzedaży Nissan Qashqai. W wyniku tego, auto jest większe od ustępującej generacji: jego rozstaw osi wzrósł o 5mm do 2630mm, a długość całkowita wzrosła o 175mm do 4630mm. Większość tej dodatkowej długości została wykorzystana w bagażniku, znacznie zwiększając jego rozmiar.

WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
X-TRAIL oferowany będzie z gamą 4 silników: dwóch benzynowych i dwóch dieslowskich. Tylko jeden motor, wolnossący benzynowy 2,5-litrowy (169 KM) został odziedziczony po poprzednim modelu (choć z modyfikacjami). Nowy silnik benzynowy to dwulitrowa jednostka o mocy maksymalnej 103 kW (140 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 193 Nm. Jeśli chodzi o diesle, to mamy do czynienie właściwie z jednym silnikiem dwulitrowym w dwóch wersjach: 110 kW (150 KM), 320 Nm, oraz 127 kW (173 KM), 360 Nm. Standardowo, wszystkie wersje silnikowe oferowane będą z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, ale słabsza wersja dieslowska dostępna będzie opcjonalnie z sześciobiegowym automatem. W przypadku obu silników benzynowych zamówić będzie można bezstopniowe przekładnie CVT.

Każda wersja X-TRAILA wyposażona będzie w klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne, możliwość podłączenia telefonu komórkowego poprzez Bluetooth®, jak również przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, oraz ABS i EBD.

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025