Nowy VW Scirocco zadebiutuje w Genewie
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutuje nowy Volkswagen Scirocco. Auto ma się wyróżniać nowym designem oraz seryjnymi światłami diodowymi z tyłu. Dzięki odświeżonym kształtom ma nawiązać walkę z rywalami, m.in. Toyotą GT-86 i bliźniaczym Subaru BRZ.
Scirocco charakteryzuje się precyzyjnie wykreślonymi liniami, całkowicie nową grafiką reflektorów oraz tzw. blades (wąskimi elementami aerodynamicznymi w stylu Golfa GTI) po bokach zderzaków. Części przedniego zderzaka pokryte lakierem w kolorze nadwozia poszerzają optycznie i podkreślają kontury dolnej części nadwozia. Nową formę otrzymały również wloty - dolny i górny. Razem z XL1 i Beetle, Scirocco jest jedynym Volkswagenem z logo marki na masce silnika. Pojazd będzie wyposażony w czujniki parkowania w przednim zderzaku.
Pod modułem ksenonowym świateł przednich inżynierowie umieścili wąską linię diod LED w formie fali, przywodzącą na myśl powiekę i pełniącą funkcję świateł do jazdy dziennej. Oddzielnie w zewnętrznych częściach zderzaka umieszczone zostały kierunkowskazy i reflektory przeciwmgielne. Szerokość samochodu z tyłu została zaakcentowana przez użycie poziomych elementów stylistycznych. W nowym Scirocco wrażenie to jest wzmacniane przez nowe diodowe światła tylne o kształcie trapezu i zwężające się ku środkowi nadwozia. Nowa jest również pokrywa bagażnika. Praktycznym rozwiązaniem jest uchylny znaczek VW, obracający się w górę wokół osi poziomej i służący jako uchwyt otwierania pokrywy. Za oświetlenie tablicy rejestracyjnej odpowiedzialne są seryjne diody.
Klienci będą mieli do wyboru nowe obręcze 17-calowe obręcze Shanghai oraz 18-calowe Lisboa i Salvator. Dostępnych będzie również 13 kolorów nadwozia. Elementami odwołującymi się do sportów motorowych są obudowy lusterek zewnętrznych z matowego chromu, nakładki poszerzające nadkola w stylu "R", czarne zaciski hamulców, chromowane końcówki rur wydechowych, większy spojler dachowy i duże otwory wylotów powietrza w tylnym zderzaku.
Licznym modyfikacjom poddano wnętrze. Uwagę zwraca zoptymalizowany kształt tablicy rozdzielczej po stronie pasażera, której pozioma krawędź optycznie powiększa wskaźniki. Panele wlotów wentylacji oraz środkowy panel wokół nawigacji tworzą jedną płaszczyznę z deską rozdzielczą. Podobnie jak Golf GTI, Scirocco posiada nowe zegary w kształcie tuby otoczone chromowanymi pierścieniami oraz sportową kierownicę. Do wyposażenia seryjnego należą trzy dodatkowe wskaźniki nad konsolą środkową - ciśnienia doładowania, temperatury oleju oraz stoper, klimatyzacja, elektryczne szyby, sportowe siedzenia, zamykany schowek z żaluzją przy dźwigni hamulca ręcznego, czarna podsufitka, aplikacje dekoracyjne Carbon Race, czarne aplikacje z połyskiem Piano Black czy pedały z nakładkami ze stali nierdzewnej.
Nowa wersja Scirocco może być napędzana przez jeden z czterech silników benzynowych TSI (o mocy od 125 do 280 KM) lub jeden z dwóch wysokoprężnych (150/184 KM). W zależności od wersji spalanie spadło nawet o 19 proc. względem znanych z poprzednich odmian modelu jednostek.
Prezentacja nowego Scirocco przypadnie równo w 40 lat po debiucie pierwszej generacji. Przez ten czas sprzedano ponad milion egzemplarzy modelu. Debiut rynkowy przewidziano na lato 2014 r. Produkcją pojazdu zajmie się zakład Volkswagena pod Lizboną.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl