Trwa ładowanie...
vw
11 października 2005, 13:09

Nowy VW Passat kombi

Nowy VW Passat kombi
d2p7i2x
d2p7i2x

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8498/passat-vw-2005-variant-01.jpeg',550,348) ) |
| --- | Już w sierpniu bieżącego roku do salonów sprzedaży Volkswagena trafi nowy Passat w wersji kombi. Auto o nazwie Variant (Estate) ma kosztować blisko 30 tys. euro i przedłużyć rekordową sprzedaż modelu, który do tej pory został sprzedany w liczbie ponad 4,3 milionów egzemplarzy.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8498/passat-vw-2005-variant-02.jpeg',550,316) ) |
| --- | Nikt nie zarzyna kury znoszącej złote jajka, dlatego koncern stanął przed zadaniem zgrabnego połączenia dobrze rozpoznawalnego stylu Passata z cechami auta idącego z duchem czasu. Z niełatwym ćwiczeniem VW poradził sobie w prosty sposób, a mianowicie stworzył nowoczesny tył i połączył go ze starym przodem. Granica jest łatwa do ustalenia i przebiega dokładnie na linii środkowego słupka auta. Zmian trudno jest się doszukać z przodu samochodu, w którym tak samo jak w przypadku wersji sedan dominuje duży grill w kształcie litery V. Za „słupkiem granicznym” mamy za to do czynienia z dynamicznym stylem, który zapewnia zaokrąglona, a nie pionowa jak dotychczas, klapa bagażnika oraz lekko wznosząca się ku górze linia okien. Owa linia ma ważny cel do spełnienia. A mianowicie, musi nadać lekkości całemu samochodowi, który w najnowszej wersji poszerzył się o 7,4 cm i wydłużył prawie o 10 cm. Auto mierzy obecnie 4 770 mm, a jego bagażnik ma pojemność 603 litrów (po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1 731
litrów). Powiększone gabaryty Passata Variant pozwoliły na zwiększenie ładowności samochodu, która teraz wynosi 638 kg.

d2p7i2x

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8498/passat-vw-2005-variant-04.jpeg',550,367) ) |
| --- | Jednostki napędowe będące na wyposażeniu modelu Variant będą identyczne jak w przypadku sedana. Do wyboru zatem są trzy silniki wysokoprężne o mocy 105 KM, 140 i 170 KM oraz pięć jednostek benzynowych, z których cztery o mocy 102, 115, 150 i 200 KM mają bezpośredni wtrysk paliwa. Najmocniejszą jednostką napędową jest silnik V6 o pojemności 3.2 litra i mocy maksymalnej 250 KM ( w opcji z napędem na cztery koła). Nowością w Passacie będzie możliwość zamówienia pneumatycznego zawieszenia tylnej osi.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8498/passat-vw-2005-variant-08.jpeg',550,322) ) |
| --- | Starania producenta by stworzyć samochód nowy, ale tak, żeby nie odejść zbyt daleko od pierwowzoru przynoszącego firmie duże zyski już wkrótce docenią, bądź odrzucą klienci. Dla zachęconych pierwszymi zdjęciami nowego Passata Variant model może stać się dobrym wariantem na długie lata.


d2p7i2x
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2p7i2x
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj