Volkswagen Amarok wzbogacił się o nowy, 3-litrowy silnik wysokoprężny V6. Będzie on dostępny w trzech wariantach mocy.
Najsłabsza odmiana generuje 163, środkowa 204 a najmocniejsza 224 KM. Topowy wariant będzie się charakteryzował maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm, dostępnym od 1 500 obr./min. Szacuje się, że w cyklu mieszanym NEDC spalanie tego silnika wyniesie 7,6 l ON/100 km, zaś emisja CO2 - 199 g/km.
Zależnie od mocy silnik będzie montowany w różnych wersjach Amaroka różniących się rodzajem napędu. Dostępne będą auta z klasycznym napędem na tylną oś, z 4MOTION (napęd na tył i dołączany na przód) oraz ze stałym napędem na cztery koła i mechanizmem różnicowym typu torsen.
Pick-up wzbogaci się również o nowe tarcze hamulcowe (17-calowe z przodu i 16-calowe z tyłu), system automatycznego hamowania po kolizji, nowe wykończenia przedziału ładunkowego w kolorze nadwozia (dla specjalnej wersji na rozpoczęcie sprzedaży - Aventura) oraz większe felgi.
Początkowo w ofercie znajdzie się najmocniejszy wariant 3-litrowego TDI. Auto pojawi się w salonach pod koniec września 2016 r.
Źródło: Volkswagen
ll