Nowy silnik 1,2 Turbo Toyoty

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

W lipcu pod maską zmodernizowanej Toyoty Auris zadebiutuje nowa jednostka 1,2 Turbo. Ma ona się wyróżniać brakiem efektu „turbo-dziury” i natychmiastową reakcją na gaz.

Motor o pojemności 1 197 cm sześc. rozwija moc 116 KM i moment obrotowy 185 Nm w zakresie od 1 500 do 4 000 obr./min. Pozwoli on na rozpędzenie Aurisa od 0 do 100 km/h w 10,1 s, a na piątym biegu od 80 do 120 km/h w 13,7 s. Prędkość maksymalną ustalono na 200 km/h, średnie zużycie paliwa – 4,7 l/100 km a emisję CO2 – 109 g/km.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Inżynierowie Toyoty zastosowali system sterowania czasem otwarcia zaworów, który pozwala na opóźnienie czasu otwarcia zaworów dolotowych na tej samej zasadzie, co w silnikach benzynowych stosowanych w hybrydach. Powoduje on wejście jednostki w cykl pracy Atkinsona. Dzięki temu, przy spokojnej jeździe, zmniejszyły się straty wynikające z zasysania powietrza do komory silnika, a co za tym idzie – zużyciu paliwa. Przy zdecydowanym dodaniu gazu motor powraca do tradycyjnego cyklu pracy Otto.

Na podniesienie sprawności silnika w pewnych warunkach pracy pozwoliło zastosowanie podwójnego układu chłodzenia. Rozwiązanie zakłada oddzielenie układu chłodzącego turbosprężarkę i intercooler od układu chłodzenia silnika. Wysoki moment obrotowy jest zapewniony przez zintegrowane działanie turbosprężarki o małej bezwładności, systemu VVT-iW oraz bezpośredniego wtrysku paliwa D-4T.

Specjalnie dla silnika 1,2 Turbo skonstruowano od podstaw system wtrysku paliwa, który pozwala na wielokrotne wtryski w jednym suwie pracy, a ograniczona długość i szerokość strumienia paliwa zapewnia wysoką jakość spalania. Nie zabrakło także nowego rozrusznika – kiedy system wyłącza silnik, ten utrzymuje tłok w połowie suwu sprężania. Podczas ponownego uruchomienia w pierwszym cylindrze następuje wtrysk bezpośredni, powodując uwarstwienie mieszanki. Poprzez opóźnienie zapłonu powstrzymywany jest wzrost momentu obrotowego, aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi obrotów i tym samym zapewnić pewny start.

Silnik 1,2 Turbo uzupełni gamę napędową Aurisa, w której obecnie znajdują się warianty hybrydowe, benzynowe (1,33 Dual VVT-i i 1,6 Valvematic) oraz wysokoprężne (1,4 D-4D i 1,6 D-4D).

Źródło: Toyota

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯