Nowy rodzaj reflektorów z LED-ami

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Firma Osram wprowadziła nową wersję reflektorów głównych Ostar Headlamp Pro, która umożliwia masowe zastosowanie zaawansowanych systemów oświetlenia przedniego. Teraz we wszystkich pojazdach producenci samochodów mogą łatwiej instalować zaawansowane systemy oświetlenia przedniego, tzw. AFS (Advanced Forward Lighting Systems), które podczas pokonywania zakrętów przystosowują kierunek oświetlenia drogi do kierunku jazdy. Jest to możliwe dzięki specjalnie opracowanym komponentom LED, użytym w reflektorach Osram Ostar Headlamp Pro. Niezależne sterowanie każdym z pięciu chipów umieszczonych w nowej diodzie oznacza, że źródła światła mogą być indywidualnie włączane lub wyłączane w zależności od danej sytuacji na drodze.

Dzięki technologii LED wdrażanie systemów AFS może być o wiele prostsze niż dotychczas, ponieważ nie trzeba stosować żadnych mechanicznych zespołów, które zazwyczaj są niezbędne podczas obracania reflektora lub jego części. Dzięki LED pojedyncze chipy są włączane i wyłączane za pomocą inteligentnego systemu sterowania. System ten wykorzystuje czujniki i elektroniczne komponenty do świateł drogowych (długich), które elastycznie doświetlają obszary w zakresie wiązki światła reflektora głównego w taki sposób aby nie oślepiać nadjeżdżających z naprzeciwka. W zależności od konkretnych warunków panujących podczas jazdy dynamicznie adaptują się do położenia innych użytkowników drogi dzięki czemu światła drogowe mogą być włączone cały czas bez oślepiania nadjeżdżających z naprzeciwka. To również dzięki LED-om możliwe jest łatwe wprowadzenie świateł doświetlania zakrętów i punktowych używanych do oświetlenia przeszkód znajdujących się na poboczu.

Już od 2008 roku wielochipowe diody wykorzystywane są do różnych funkcji oświetlenia samochodowego. – Osram Ostar Headlamp Pro jest pierwszym rozwiązaniem LED stworzonym specjalnie do użycia w systemach AFS. Każdy z pięciu chipów o powierzchni jednego milimetra kwadratowego może być sterowany niezależnie, tworząc w ten sposób doskonałą bazę inteligentnych rozwiązań oświetleniowych – wyjaśnia Peter Knittl, odpowiedzialny za marketing źródeł światła LED do zastosowań samochodowych w OSRAM. – Inteligentne systemy świateł reflektorów głównych z naszymi diodami zapewniają kierowcom optymalną widoczność przed pojazdem (nawet na poboczu drogi) i pomagają zauważyć przeszkody z dużym wyprzedzeniem, co zapewnia znacznie większe bezpieczeństwo na drodze – dodaje.

Rozwiązanie Osram Ostar Headlamp Pro zaprezentowano pod koniec września na targach „ISAL 2013” w Darmstadt w Niemczech.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025