Trwa ładowanie...

Nowy rodzaj reflektorów z LED-ami

Nowy rodzaj reflektorów z LED-amiŹródło: zdjęcie producenta
d6y8xdh
d6y8xdh

Firma Osram wprowadziła nową wersję reflektorów głównych Ostar Headlamp Pro, która umożliwia masowe zastosowanie zaawansowanych systemów oświetlenia przedniego. Teraz we wszystkich pojazdach producenci samochodów mogą łatwiej instalować zaawansowane systemy oświetlenia przedniego, tzw. AFS (Advanced Forward Lighting Systems), które podczas pokonywania zakrętów przystosowują kierunek oświetlenia drogi do kierunku jazdy. Jest to możliwe dzięki specjalnie opracowanym komponentom LED, użytym w reflektorach Osram Ostar Headlamp Pro. Niezależne sterowanie każdym z pięciu chipów umieszczonych w nowej diodzie oznacza, że źródła światła mogą być indywidualnie włączane lub wyłączane w zależności od danej sytuacji na drodze.

Dzięki technologii LED wdrażanie systemów AFS może być o wiele prostsze niż dotychczas, ponieważ nie trzeba stosować żadnych mechanicznych zespołów, które zazwyczaj są niezbędne podczas obracania reflektora lub jego części. Dzięki LED pojedyncze chipy są włączane i wyłączane za pomocą inteligentnego systemu sterowania. System ten wykorzystuje czujniki i elektroniczne komponenty do świateł drogowych (długich), które elastycznie doświetlają obszary w zakresie wiązki światła reflektora głównego w taki sposób aby nie oślepiać nadjeżdżających z naprzeciwka. W zależności od konkretnych warunków panujących podczas jazdy dynamicznie adaptują się do położenia innych użytkowników drogi dzięki czemu światła drogowe mogą być włączone cały czas bez oślepiania nadjeżdżających z naprzeciwka. To również dzięki LED-om możliwe jest łatwe wprowadzenie świateł doświetlania zakrętów i punktowych używanych do oświetlenia przeszkód znajdujących się na poboczu.

Już od 2008 roku wielochipowe diody wykorzystywane są do różnych funkcji oświetlenia samochodowego. – Osram Ostar Headlamp Pro jest pierwszym rozwiązaniem LED stworzonym specjalnie do użycia w systemach AFS. Każdy z pięciu chipów o powierzchni jednego milimetra kwadratowego może być sterowany niezależnie, tworząc w ten sposób doskonałą bazę inteligentnych rozwiązań oświetleniowych – wyjaśnia Peter Knittl, odpowiedzialny za marketing źródeł światła LED do zastosowań samochodowych w OSRAM. – Inteligentne systemy świateł reflektorów głównych z naszymi diodami zapewniają kierowcom optymalną widoczność przed pojazdem (nawet na poboczu drogi) i pomagają zauważyć przeszkody z dużym wyprzedzeniem, co zapewnia znacznie większe bezpieczeństwo na drodze – dodaje.

Rozwiązanie Osram Ostar Headlamp Pro zaprezentowano pod koniec września na targach „ISAL 2013” w Darmstadt w Niemczech.

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj