Nowy Indian Scout to prawdziwa zmiana pokoleniowa

Indian Scout to jeden z kluczowych modeli w ofercie amerykańskiej marki. Zaprezentowano jego nową generację i zmieniło się praktycznie wszystko - od ramy po silnik. Do tego od razu do oferty trafiła cała gama Scoutów.

Indian Scout BobberIndian Scout Bobber
Źródło zdjęć: © Indian
Szymon Jasina

Takich motocyklowych premier nie ma wiele. Nowy Indian Scout nie jest nowy tylko z nazwy. Tu faktycznie praktycznie zmieniło się wszystko, oczywiście przy zachowaniu stylu i charakteru poprzednika. Na tym jednak nie koniec. Indian od razu przygotował pięć modeli w trzech opcjach wyposażeniowych, a także ponad 100 różnych akcesoriów do nowego Scouta. Tu nie ma sukcesywnego wprowadzania kolejnych wersji. Od razu dostaliśmy cały zestaw.

Zacznijmy o dwucylindrowego widlastego silnika. Jednostka nazwana SpeedPlus ma teraz 1250 cm3, a jej moc (nieco różniąca się w zależności od wersji Scouta) ma większą moc - do 111 KM. Wzrósł też maksymalny moment obrotowy, który wynosi nawet 109 Nm. To oczywiście zapewni lepsze osiągi niż w przypadku poprzedniej generacji. Zgodnie z wymogami prawnymi ABS jest standardem, natomiast kontrola trakcji i tryby jazdy dostępne są w droższych modelach.

Indian Scout Classic
Indian Scout Classic © Indian

Indian Scout dostał też nową ramę ze stalowych rur, która została zaprojektowana m.in. z myślą o ułatwieniu modyfikacji motocykla. Amerykanie chwalą się niską masą konstrukcji - choć to pojęcie względne, gdyż po prostu mimo większego silnika zachowano wynik nieco poniżej 250 kg w najlżejszych modelach. Nadal też siedzi się dość nisko, choć 680 mm w nowym modelu to więcej niż wcześniej. Jednak Indian zapewnia, że zadbano o pewność prowadzenia.

Co równie ważne - zachowano styl Scouta. Mimo tak dużych zmian już na pierwszy rzut oka widać, z jakim modelem mamy do czynienia. Jest to więc nieco bardziej sportowa klasyka niż w przypadku typowych amerykańskich cruiserów.

Indian 101 Scout
Indian 101 Scout © Indian

Indian od razu wprowadził do oferty pięć modeli Scouta i już podał polskie ceny ich wszystkich. Są to odpowiednio: Scout Classic (68 900 zł), Scout Bobber (68 900 zł), Sport Scout (68 900 zł), Super Scout (83 900 zł) i 101 Scout (83 900 zł).

Indian Sport Scout
Indian Sport Scout © Indian
Indian Super Scout
Indian Super Scout © Indian
Indian Scout Bobber
Indian Scout Bobber © Indian
Indian Scout Classic
Indian Scout Classic © Indian
Indian 101 Scout
Indian 101 Scout © Indian
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy