| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8813/focus-st-2005-01.jpeg',550,370) ) |
| --- | Najmocniejszy seryjnie produkowany Focus jeszcze w tym roku trafi do sprzedaży. Wczoraj w niemieckich zakładach Forda w Saarlouis uruchomiono produkcję Forda Focus ST. Czego oczekiwać mogą entuzjaści szybkiej jazdy po najmocniejszej wersji Focusa rozwijającej moc 225 KM?
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8813/focus-st-2005-04.jpeg',550,413) ) |
| --- | Focus ST Anno Domini 2005 jest znacznie bardziej ekstremalny od swego poprzednika. O ile bowiem auto poprzedniej generacji wyposażono w dwulitrowy motor o mocy 170 KM, to teraz montowana jest pięciocylindrowa jednostka o mocy 225 KM. Potężny moment obrotowy 320 Nm dostępny w przedziale od 1600 do 4000 obr/min. Dzięki takim parametrom, nowy Focus ST osiąga prędkość maksymalną 241 km/h, zaś sprint od 0 do 100 km/h pochłania mu zaledwie 6,8 sekundy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8813/focus-st-2005-02.jpeg',550,369) ) |
| --- | By tak szybkie auto pewnie trzymało się podłoża, prześwit obniżono 0 25 mm. Usztywniono też zawieszenie. Z przodu dodano profil poprzeczny łączący obie przednie kolumny MacPhersona. Przednie i tylne sprężyny usztywniono w porównaniu z tymi montowanymi w standardowym Focusem o 30%. Przekalibrowano też amortyzatory. Dzięki obniżeniu prześwitu auto nie tylko lepiej trzyma się drogi, ale i wygląda bardziej rasowo, co podkreślają jeszcze dodatkowe spoilery oraz aluminiowe, osiemnastocalowe obręcze kół.
Modyfikacje wprowadzono również we wnętrzu auta. Dodano mianowicie dodatkową konsolę na szczycie tablicy przyrządów, która mieści trzy zegary: wskaźnik ciśnienia doładowania w turbosprężarce, temperatury i ciśnienia oleju. Standardowe fotele zamieniono na wyczynowe produkty marki Recaro. Zainstalowano ponadto kierownicę o trzech ramionach ze szczotkowanego aluminium. Całe wnętrze utrzymano w czarnej kolorystyce - czarna jest nawet podsufitka. Takie mroczne, diaboliczne wnętrze przywodzić ma podobieństwo z wnętrzem bolidu, czy innej maszyny o wyjątkowym przeznaczeniu.
Pierwsze egzemplarze nowego Forda Focusa ST trafią do klientów jeszcze w tym roku. Cena nie jest jeszcze znana, ale chętni powinni się przygotować na wydatek przynajmniej stu tysięcy zł.