Najmocniejsza odmiana Focusa to dzisiaj jeden z najlepszych hot-hatchów. Nic dziwnego, że wersja RS trzeciej generacji jest bardzo oczekiwana przez fanów szybkiej jazdy. Najnowsze informacje o tym modelu sugerują szereg zmian.
Odmiana RS już teraz może pochwalić się jednym z najmocniejszych silników w klasie - 305 KM w kompaktowym samochodzie brzmi imponująco. Wersja RS bazująca na Focusie trzeciej generacji ma mieć ponad 320 KM. Większa moc będzie jednak pochodzić z mniejszego silnika, który tym razem ma mieć 2,3 l pojemności. Nowa jednostka napędowa będzie też mieć "tylko" cztery cylindry - w odróżnieniu od pięciocylindrowego silnika w dotychczasowym modelu, ale turbina ma być jeszcze wydajniejsza.
W odróżnieniu od VW Golfa R kompakt Forda nie ma napędu na cztery koła. Skomplikowany mechanizm różnicowy w połączeniu z dopracowanym zawieszeniem dały imponujący rezultat. Choć nie jest to system tak skuteczny jak rozłożenie mocy na wszystkie koła, to ma swoje niepodważalne zalety. Ford dysponuje napędem na cztery koła z modelu Kuga, jednak nie zmieści się on w nisko zawieszonym Focusie RS. Dodatkowo inżynierowie Forda tłumaczą, że napęd na jedną oś ma bardzo ważną zaletę - jest lekki.
Kolejną zmianą w modelu RS może być nadwozie - i nie chodzi tutaj o fakt, że będzie to nowa generacja. Sportowe kompakty Forda kojarzyły się zawsze z trzydrzwiowym nadwoziem, jednak najnowszy Focus nie ma takiej wersji. Prawdopodobnie oznacza to, że najnowsza odsłona RS-a będzie bardziej praktyczna i otrzyma drugą parę drzwi.
sj