| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11776/dakota1-550.jpeg',550,338) ) |
| --- | Na 99 Chicago Auto Show Dodge zaprezentował półciężarówkę Dakota po gruntownych zmianach. Dakota otrzymała nowy pas przedni z grilem charakterystycznym dla nowych modeli Dodge'a oraz nowe wnętrze.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11776/dakota-3-550.jpeg',550,366) ) |
| --- | Przekonstruowano silnik 4.7 V8, który może teraz spalać benzynę o niższej liczbie oktanów, nawet E85. Równocześnie zwiększyła się jego moc o 25% i teraz wynosi 290 KM, a maksymalny moment 320 Nm. Każdy z ośmiu, rozstawionych w układzie V cylindrów wykorzystuje po dwie świece zapłonowe. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11776/dakota_4-550.jpeg',550,232) ) |
| --- | Jednak ten silnik będzie dostępny tylko w opcji. Standardowo Dakotę napędzać będzie mniejsza jednostka V6. Z pojemności 3,7 litra Jankesom udało się wycisnąć 210 KM i 235 Nm.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11776/dakota_6-550.jpeg',550,314) ) |
| --- | Dakota V6 wyposażona jest w sześciostopniową, manualną skrzynię biegów - na życzenie czterostopniowy automat. W wersji V8 tylko pięciobiegowe automaty. Rogate dusze dosiadające Dakoty Sport z pewnością ucieszy sprzęt audio o mocy 508 watów. Natomiast pracujących przy rogatym pogłowiu ładowność dłuższej Crew Cab.
Źródło: Dodge: Informacja Mototarget