W najbardziej rozwijającym się segmencie samochodów już wkrótce zaiskrzy. Chevrolet wprowadza na rynek nowego Spark'a, który ma przełamać stereotypowe myślenie o najmniejszych samochodach, że małe samochody są albo modne albo praktyczne. Klienci nie będą już także musieli wybierać pomiędzy wysoką jakością a korzystną ceną. Nowy Spark zmienia zasady - ma być stylowy, funkcjonalny, a także doskonale wyposażony. Do tego charakteryzuje się niskim zapotrzebowaniem na paliwo oraz przyjaznym oddziaływaniem na środowisko. Z pewnością samochód ten będzie wyróżniał się pośród konkurencji aut segmentu A i co najważniejsze - nikt nie pozostanie wobec niego obojętny.
Po pierwsze styl. Spark został zaprojektowany tak aby wyróżniał się na ulicach miast, na których najczęściej będziemy mogli go spotkać. Ostry, pełny wyrazu, stylowy to określenia które najlepiej pasują do nowego modelu Chevroleta. Ponadto projektanci zadbali aby w tak niewielkim obrysie zmieścić pięcioro drzwi, pięć siedzeń i sporo przestrzeni na różnego rodzaju drobiazgi. Patrząc na ten samochód wydaje nam się, że oto przed nami stoi małe, sportowe, trzydrzwiowe auto. Jednak nic bardziej mylnego. Spark został zaprojektowany jako stylowe, pięciodrzwiowe i praktyczne auto miejskie utrzymując zasadę "koła na zewnątrz, nadwozie do wewnątrz".
Po drugie funkcjonalność. We wnętrzu nowego Chevroleta znajdziemy nie mniej stylu niż na zewnątrz ale nie to jest największą jego zaletą. Centralnym punktem kabiny jest okrągły licznik oraz tablica przyrządów inspirowana jednośladami. Analogowemu prędkościomierzowi towarzyszy cyfrowy obrotomierz, dokładnie tak jak w motocyklu. Wszystkie elementy kontrolne podświetlane są na jasnoniebieski kolor. Wyposażenie audio dopasowane jest do upodobań kierowcy i pasażerów, którzy mogą cieszyć się swoją ulubioną muzyką, słuchając radia, płyt CD, plików MP3 lub podłączając przenośny odtwarzacz do portu USB lub gniazda wejściowego Aux-in.
Po trzecie wygoda. Do nowego Spark'a pasuje określenie "mały w wielkim mieście", ponieważ samochód opracowano z myślą o warunkach miejskich. Konstruktorzy zadbali o kwestię łatwości parkowania na ciasnych parkingach supermarketów. Auto to ma jedynie 3,64 m długości i 1,60 m szerokości, dzięki czemu łatwo wciśnie się w każdą, nawet najmniejszą lukę. Ponadto promień skrętu Spark'a wynosi jedynie 5 metrów co dodatkowo ułatwia manewrowania na wąskich osiedlowych drogach. Jednak nie tylko w mieście poczujemy radość z jazdy, dzięki zastosowaniu sprawdzonych rozwiązań w układzie zawieszenia - kolumny McPhersona z przodu oraz oś z wahaczem złożonym (belką skrętną) z tyłu to kombinacja, która pozwala na uzyskanie bardzo dobrych właściwości podczas prowadzenia na szybszych odcinkach drogi. Spark jest zwinny podczas jazdy miejskiej, ale
także pewny przy większych prędkościach.
Kolejną mocną stroną Spark'a jest bezpieczeństwo. Na jednym wydechu nie będziesz w stanie wyliczyć rozmaitych systemów dbających o bezpieczeństwo. W trudnych sytuacjach na drodze kierowcy pomagać może, dostępny opcjonalnie, system elektronicznej kontroli stabilności (ESC - Electronic Stability Control). Zapewnia on nadzwyczajne korzyści w zakresie bezpieczeństwa i kierowania samochodem, z możliwościami elektronicznej kontroli hamowania i sterowania przeniesieniem napędu, aby zapewnić precyzyjne zdolności hamowania bez blokowania kół, jak również wyjątkową stabilność trzymania się toru jazdy. Ponadto 60 procent konstrukcji samochodu zawiera nowoczesną stal, o różnym poziomie sztywności oraz wbudowane strefy zgniotu. Wysoki poziom ochrony pasażerów jest jeszcze bardziej podniesiony przez zastosowanie już w wersji bazowej 4 poduszek powietrznych oraz 2 kurtyn powietrznych, napinaczy pasów bezpieczeństwa i systemu wycofywania pedałów, który w wypadku
kolizji od przodu wyciąga skrzynkę z pedałami na zewnątrz z przedziału pasażerskiego, co zmniejsza ryzyko zranienia dolnych części nóg. Dzięki temu Spark otrzymał 69 punktów podczas testów bezpieczeństwa NCAP, co daje wynik czterech gwiazdek, jednak do piątej zabrakło jedynie jednego punktu.
Od momentu wprowadzenia Sparka na rynek dostępne będą dwa silniki benzynowe o pojemności 1,0 i 1,2 litra. Producent zapewnia, że auto ma mały apetyt na paliwo (5 l/100 km). Dzięki emisji, CO2 poniżej 120g/km - jest także łagodniejszy dla naszej planety. Spark jest samochodem o wyjątkowym charakterze i wyglądzie oraz doskonałej funkcjonalności Chevrolet Spark uosabia wszystko to, czego potrzeba miejskiemu kierowcy. Samochód trafi do salonów sprzedaży Chevroleta w Polsce w pierwszym kwartale 2010 roku.
Dowiedz się więcej na http://www.pl.chevrolet-spark.eu/