Firma Skoda Auto szykuje zakrojoną na szeroką skalę ofensywę modelową, która obejmie swoim zasięgiem nie tylko rynek europejski. W roku przyszłym klienci m.in. w Polsce będą mogli kupić np. najnowsze autko miejskie nazwane Citigo.
Przedstawiciele Skoda Auto zapowiadają realizację przez spółkę ambitnych planów ekspansji, które zakładają zwiększenie globalnej sprzedaży do poziomu 1,5 mln samochodów rocznej. Cel ten zostać ma osiągnięty do roku 2018 roku. W najbliższych latach średnio co roku Skoda będzie prezentować nowy samochód.
Pierwszymi produktami nowej generacji, które w przyszłym roku wprowadzi na rynek europejski firma Skoda Auto, będzie miejski pojazd Citigo, opracowany w ramach programu New Small Vehicle z markami Volkswagen i SEAT, a także kompaktowa limuzyna.
Na rodzimym rynku czeskim nowe Citigo jest już dostępne w sprzedaży. W pozostałych krajach europejskich omawiany model zadebiutuje latem 2012. Na początku Citigo będzie oferowane w wersji trzydrzwiowej, następnie pojawi się również w wersji pięciodrzwiowej.
Drugą nowością modelową, na którą pracuje Skoda, będzie na rynku europejskim kompaktowa limuzyna, pozycjonowana między modelami Fabia i Octavia. Zapowiedzią tego ciekawego produktu jest pojazd koncepcyjny MissionL, który został zaprezentowany z okazji wrześniowej wystawy Frankfurt International Motor Show 2011.
(źródło: samar.pl)
sj