Trwa ładowanie...

Nowinki w Astrze OPC

Nowinki w Astrze OPCŹródło: zdjęcie producenta
d1u6y09
d1u6y09

Inżynierowie Opla zaprojektowali wyczynowe podwozie by umożliwić opanowanie bocznej dynamiki i polepszyć właściwości jezdne auta wyposażonego w silnik który rozwija 280 KM mocy.

Podwozie zostało wzbogacone w elementy które poprawią dynamikę pojazdu – kolumny HiPerStruts w przednim zawieszeniu, mechatroniczny system zawieszenia FlexRide, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z mechaniczną blokadą czy hamulce Brembo. Aluminiowe 19-calowe koła z oponami o rozmiarze 245/40 ZR, wchodzące w skład standardowego wyposażenia, pomagają w pełni wykorzystać możliwości podwozia.

Aby skutecznie przenieść moc silnika na siłę napędową przedniej osi zastosowano wielotarczowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. W momencie gdy jedno z przednich kół traci przyczepność, dwa zespoły tarcz w mechanizmie różnicowym działają jak sprzęgła, generując odpowiedni opór. Efekt blokujący (max. 50 procent) zależy od kąta rampowego, pod jakim zespoły tarcz są dociskane. To z kolei determinuje nacisk na wielotarczowe sprzęgło od wartości momentu obrotowego. W Astrze OPC kąt rampowy przy przyspieszaniu wynosi 45 stopni. Podczas hamowania tarcze sprzęgła są rozłączane i kontrolę nad przednimi kołami może przejąć ABS.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Mechatroniczne zawieszenie FlexRide może pracować w trzech różnych trybach. Tryb Standard, przeznaczony jest do codziennej jazdy/ Po włączeniu trybu Sport zawieszenie usztywnia się, zwrotność pojazdu ulega poprawie dzięki ograniczeniu przechyłów, zaś układ kierowniczy działa bardziej bezpośrednio. Trzeci tryb – OPC – służy do ekstremalnie wyczynowej jazdy: układ kierowniczy pracuje w sposób jeszcze bardziej bezpośredni niż w trybie Sport, przepustnica reaguje szybciej, a nastawy zawieszenia podporządkowane są maksymalnym osiągom. Kolejną nowinką jest funkcja ramp control. Koryguje ona charakterystykę amortyzatorów, zapewniając stały kontakt kół z nierówną nawierzchnią nawet przy dużej prędkości. Dzięki temu, mimo usztywnionych kolumn zawieszenia, samochód miękko opada na podłoże nawet w czasie jazdy po wyboistej nawierzchni. Funkcja roll control ogranicza z kolei przechyły na boki, dzięki
czemu pojazd trzyma się drogi jak przyklejony nawet w czasie gwałtownych manewrów.

W porównaniu z turbodoładowaną Astrą GTC 1.6 (132 kW/180 KM) sprężyny w wersji OPC zostały usztywnione o około 30 procent, a zawieszenie obniżono o 10 milimetrów. Do bardziej dynamicznej jazdy zachęca także zwiększona sztywność tulei wahaczy i tylnej osi. Aby zwiększyć sportowe wrażenia istnieje również możliwość wyłączenia systemu ESP.

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj