WAŻNE
TERAZ

Prezydent wetuje kolejną ustawę. "Przepisy zagrażają wolnościom Polaków"

Nowinki w Astrze OPC

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Inżynierowie Opla zaprojektowali wyczynowe podwozie by umożliwić opanowanie bocznej dynamiki i polepszyć właściwości jezdne auta wyposażonego w silnik który rozwija 280 KM mocy.

Podwozie zostało wzbogacone w elementy które poprawią dynamikę pojazdu – kolumny HiPerStruts w przednim zawieszeniu, mechatroniczny system zawieszenia FlexRide, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z mechaniczną blokadą czy hamulce Brembo. Aluminiowe 19-calowe koła z oponami o rozmiarze 245/40 ZR, wchodzące w skład standardowego wyposażenia, pomagają w pełni wykorzystać możliwości podwozia.

Aby skutecznie przenieść moc silnika na siłę napędową przedniej osi zastosowano wielotarczowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. W momencie gdy jedno z przednich kół traci przyczepność, dwa zespoły tarcz w mechanizmie różnicowym działają jak sprzęgła, generując odpowiedni opór. Efekt blokujący (max. 50 procent) zależy od kąta rampowego, pod jakim zespoły tarcz są dociskane. To z kolei determinuje nacisk na wielotarczowe sprzęgło od wartości momentu obrotowego. W Astrze OPC kąt rampowy przy przyspieszaniu wynosi 45 stopni. Podczas hamowania tarcze sprzęgła są rozłączane i kontrolę nad przednimi kołami może przejąć ABS.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Mechatroniczne zawieszenie FlexRide może pracować w trzech różnych trybach. Tryb Standard, przeznaczony jest do codziennej jazdy/ Po włączeniu trybu Sport zawieszenie usztywnia się, zwrotność pojazdu ulega poprawie dzięki ograniczeniu przechyłów, zaś układ kierowniczy działa bardziej bezpośrednio. Trzeci tryb – OPC – służy do ekstremalnie wyczynowej jazdy: układ kierowniczy pracuje w sposób jeszcze bardziej bezpośredni niż w trybie Sport, przepustnica reaguje szybciej, a nastawy zawieszenia podporządkowane są maksymalnym osiągom. Kolejną nowinką jest funkcja ramp control. Koryguje ona charakterystykę amortyzatorów, zapewniając stały kontakt kół z nierówną nawierzchnią nawet przy dużej prędkości. Dzięki temu, mimo usztywnionych kolumn zawieszenia, samochód miękko opada na podłoże nawet w czasie jazdy po wyboistej nawierzchni. Funkcja roll control ogranicza z kolei przechyły na boki, dzięki
czemu pojazd trzyma się drogi jak przyklejony nawet w czasie gwałtownych manewrów.

W porównaniu z turbodoładowaną Astrą GTC 1.6 (132 kW/180 KM) sprężyny w wersji OPC zostały usztywnione o około 30 procent, a zawieszenie obniżono o 10 milimetrów. Do bardziej dynamicznej jazdy zachęca także zwiększona sztywność tulei wahaczy i tylnej osi. Aby zwiększyć sportowe wrażenia istnieje również możliwość wyłączenia systemu ESP.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀