| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11933/jag-xj-05-550.jpeg',550,412) ) |
| --- | Brytyjska firma postanowiła odświeżyć swoją flagową limuzynę. Oczywiście nie mogło być mowy o drastycznych zmianach sylwetki znanej i cenionej przez dziesiątki lat. Niewielkie poprawki stylistyczne wystarczyły jednak, by kultowy XJ nabrał jeszcze bardziej dostojnego charakteru.
Zmianami została objęta przede wszystkim przednia część pojazdu. Zderzak otrzymał bardziej muskularne linie, zaś w błotnikach pojawiły się wloty powietrza wyraźnie inspirowane sportowym modelem XK. Z tyłu pojawił się spojler, a zderzak poddano niewielkim korektom. Dzięki przekonstruowaniu oparć przednich foteli, pasażerowie tylnej kanapy zyskali więcej miejsca na nogi.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11933/jag-xj-18-550.jpeg',550,278) ) |
| --- | Gamę jednostek napędowych otwiera 2,7-litrowy diesel z dwoma turbosprężarkami. Rozwija 204 KM i 435 Nm, zadowalając się średnio 8,1 litra na 100 kilometrów. Rozpędzanie do 100 km/h zajmuje 8,2 sekundy. Podstawowy silnik benzynowy ma pojemność trzech litrów. 240 KM i 300 Nm zapewnia osiągi nieznacznie lepsze niż w ekonomicznym dieslu. Niestety paliwo ze zbiornika obywa w tempie 10,5l/100km.
Na osoby stawiających osiągi ponad ekonomię podróżowania czekają 8-cylindrowe jednostki 4.2. Wolnossący motor oferuje 300 KM i 420 Nm, co wystarcza, by osiągnąć 250 km/h i popędzić do „setki” w 6,6 sekundy. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11933/jag-xj-20-550.jpeg',550,412) ) |
| --- | 400-konny wariant z kompresorem potrzebuje na ten sam manewr tylko 5,3 s.
Niezależnie od silnika pod maską, napęd będzie przenoszony na tylne koła przez 6-stopniową, automatyczną skrzynię biegów. Nabywca będzie mógł też liczyć na inne udogodnienia. Nie zabraknie skórzanej tapicerki i podgrzewanych siedzeń oraz biksenonowych reflektorów. Nawigację satelitarną będzie można obsługiwać przy pomocy 7-calowego ekranu dotykowego, a podłączenie telefonu do pokładowego systemu audio umożliwi technologia Bluetooth. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazły się fotele z funkcją wentylacji oraz czujniki ciśnienia w oponach. Osoby często korzystające z autostrad z pewnością powinny rozważyć zamówienie Jaga wyposażonego w tempomat z radarem utrzymującym bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu.
Nowe wcielenie flagowego Jaguara zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie. Jak zapowiada producent, cena pojazdu nie ulegnie zmianie.