Trwa ładowanie...

Nowe spojrzenie Jaguara XJ

Nowe spojrzenie Jaguara XJ
d2xqs7l
d2xqs7l

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11933/jag-xj-05-550.jpeg',550,412) ) |
| --- | Brytyjska firma postanowiła odświeżyć swoją flagową limuzynę. Oczywiście nie mogło być mowy o drastycznych zmianach sylwetki znanej i cenionej przez dziesiątki lat. Niewielkie poprawki stylistyczne wystarczyły jednak, by kultowy XJ nabrał jeszcze bardziej dostojnego charakteru.

Zmianami została objęta przede wszystkim przednia część pojazdu. Zderzak otrzymał bardziej muskularne linie, zaś w błotnikach pojawiły się wloty powietrza wyraźnie inspirowane sportowym modelem XK. Z tyłu pojawił się spojler, a zderzak poddano niewielkim korektom. Dzięki przekonstruowaniu oparć przednich foteli, pasażerowie tylnej kanapy zyskali więcej miejsca na nogi.

d2xqs7l

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11933/jag-xj-18-550.jpeg',550,278) ) |
| --- | Gamę jednostek napędowych otwiera 2,7-litrowy diesel z dwoma turbosprężarkami. Rozwija 204 KM i 435 Nm, zadowalając się średnio 8,1 litra na 100 kilometrów. Rozpędzanie do 100 km/h zajmuje 8,2 sekundy. Podstawowy silnik benzynowy ma pojemność trzech litrów. 240 KM i 300 Nm zapewnia osiągi nieznacznie lepsze niż w ekonomicznym dieslu. Niestety paliwo ze zbiornika obywa w tempie 10,5l/100km.

Na osoby stawiających osiągi ponad ekonomię podróżowania czekają 8-cylindrowe jednostki 4.2. Wolnossący motor oferuje 300 KM i 420 Nm, co wystarcza, by osiągnąć 250 km/h i popędzić do „setki” w 6,6 sekundy. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11933/jag-xj-20-550.jpeg',550,412) ) |
| --- | 400-konny wariant z kompresorem potrzebuje na ten sam manewr tylko 5,3 s.

d2xqs7l

Niezależnie od silnika pod maską, napęd będzie przenoszony na tylne koła przez 6-stopniową, automatyczną skrzynię biegów. Nabywca będzie mógł też liczyć na inne udogodnienia. Nie zabraknie skórzanej tapicerki i podgrzewanych siedzeń oraz biksenonowych reflektorów. Nawigację satelitarną będzie można obsługiwać przy pomocy 7-calowego ekranu dotykowego, a podłączenie telefonu do pokładowego systemu audio umożliwi technologia Bluetooth. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazły się fotele z funkcją wentylacji oraz czujniki ciśnienia w oponach. Osoby często korzystające z autostrad z pewnością powinny rozważyć zamówienie Jaga wyposażonego w tempomat z radarem utrzymującym bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu.

Nowe wcielenie flagowego Jaguara zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie. Jak zapowiada producent, cena pojazdu nie ulegnie zmianie.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj