Trwa ładowanie...

Nowe silniki Opla

Nowe silniki OplaŹródło: zdjęcie producenta
d3jraaf
d3jraaf

Opel odnawia swoją paletę silnikową. Dotychczasowe oferta jednostek napędowych zostanie zastąpiona trzema nowymi rodzinami silników benzynowych i wysokoprężnych. Ich produkcja w węgierskiej fabryce rozpocznie się pod koniec 2012 roku.

Pierwszy z nowo wprowadzanych silników to czterocylindrowa turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1.6 l zasilana w technice bezpośredniego wtrysku paliwa i wyposażona w system Start/Stop. Nowy silnik SIDI (spark ignition direct injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) ECOTEC będzie dostępny w odmianach o różnej mocy i montowany w kilku liniach pojazdów. Producent postawił na wysoki moment obrotowy, z jednego litra pojemności jednostka uzyskuje 187,5 Nm. Maksymalny moment obrotowy nowej jednostki wynosi 300 Nm i jest dostępny od 1 700 obr./min. Moc maksymalna 200 KM osiągana jest przy 4 700 obr./min. W porównaniu z turbodoładowanym benzynowym silnikiem 1.6 poprzedniej generacji zużycie paliwa i emisja CO2 spadły o 13 proc.

Pierwszy silnik Opla z zapłonem iskrowym i bezpośrednim wtryskiem paliwa, czyli „2.2 ECOTEC direct” o mocy 114 kW/155 KM, zadebiutował w Oplach Signum i Vectra w 2003 roku. Później był on montowany także w Zafirach i Astrach. W 2007 roku pojawiła się pierwsza wersja GT z turbodoładowaną jednostką benzynową z bezpośrednim wtryskiem paliwa (2.0, 194 kW/264 KM). Rok później silnik ten trafił pod maskę Insignii i był dostępny we flagowym modelu Opla w dwóch wariantach: 162 kW/220 KM i 184 kW/250 KM. Nowa Astra OPC będzie napędzana najnowszą wersją tej jednostki, rozwijającą moc 206 kW/280 KM.

Dowiedz się więcej: Co to jest moment obrotowy?

tb/

d3jraaf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3jraaf
Więcej tematów