Małe dual sporty od Aprilii odświeżone. Debiutują nowe SX 125 i RX 125
Aprilia zaprezentowała nowe odsłony swoich bliźniaczych modeli SX i RX z silnikami 125 cm3. Największe zmiany objęły właśnie jednostki napędowe, ale dokonano też więcej usprawnień w tych sportowych maszynach dla początkujących.
Aprilia SX i RX to bliźniacze modele o niemal identycznej konstrukcji, ale mające innych charakter, który najłatwiej poznać po oponach. SX 125 to maszyna do supermoto, która choć radzi sobie na luźnej nawierzchni, to w większym stopniu służy do jazdy po asfalcie. Natomiast RX 125 to model bardziej terenowy.
Nowe odsłony dwóch modeli Aprilii przede wszystkim otrzymały nowe silniki. Nadal są to jednocylindrowe konstrukcje 125 cm3 chłodzone cieczą, ale przede wszystkim zostały dostosowane do nowej normy emisji spalin Euro 5. Zmian w konstrukcji jednostki napędowej było naprawdę sporo. Od nowej głowicy i przeprojektowanej komory spalania, przez nowy dolot i wydech, po nową świecę.
Przeprojektowano też układ zaworów, które teraz pracują bardziej agresywnie, zastosowano nowy filtr powietrza i zmieniono wydech. W efekcie silnik nie tylko jest bardziej ekologiczny, ale też poprawił się przebieg krzywej momentu obrotowego, a moc dostępna jest przy niskich obrotach. Wszystko uzupełnia nowy komputer sterujący pracą jednostki napędowej.
Aprilia chwali się, że najnowsze odsłony modeli SX 125 i RX 125 zapewniają jeszcze więcej zabawy i lepsze osiągi silnika na pewno w tym pomagają, jednak nie ma się co oszukiwać – w takich maszynach liczy się zawieszenie, a to jest więcej niż odpowiednie. Widelec 41 mm ma skok aż 240 mm.
Modele SX i RX można rozpoznać po kołach - nie tylko z powodu samych opon, ale też rozmiaru. Bardziej szosowy motocykl na felgi o średnicy 17 cali z tarczą hamulcową 300 mm z przodu i 220 mm z tyłu. W przypadku Aprili RX 125 obręcze mają 21 mm z przodu i 18 mm z tyłu. Tarcze hamulcowe natomiast mierzą odpowiednio 260 mm oraz 220 mm i ich kształt został zaczerpnięty z offroadowych wyczynowych maszyn.