Podczas najbliższego salonu samochodowego w Paryżu Mitsubishi przedstawi kolejną generację jednego z dwóch swych najsłynniejszych modeli. Produkowany od ćwierćwiecza terenowy model Pajero – obok Lancera Evo – jest najbardziej rozpoznawalnym i najsłynniejszym modelem marki spod znaku trzech diamentów. Podobnie zresztą jak Evo, tak i Pajero rozgłos zawdzięcza udziałowi w rajdach, w tym przede wszystkim Paryż – Dakar, w którym nota bene zwyciężał częściej od jakiegokolwiek innego samochodu terenowego.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10427/pajero-2006-02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Producent zapewnia, że konstruując kolejną generację nie podążano za modą ostatniej dekady, by auta typu SUV były możliwie efektowne. Zamiast więc kusić snobów chcących podjeżdżać na ceglany podjazd klubu golfowego autem terenowym, Pajero ma pozostać wierne swej terenpwej tradycji. Jakkolwiek z dystansem należy potraktować zapewnienia, wedle których producent rezygnować miałby z zabiegania o najzamożniejszą klientelę, przyznać trzeba, że powierzchowność nowej generacji Pajero zachowuje swój pierwotny, surowy charakter. Można rzec, że nawet bardziej, niż generacja sprzedawana ostatnio.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10427/pajero-2006-03.jpeg',550,412) ) |
| --- | Dynamikę Pajero zawdzięczać będzie nowemu czterocylindrowego turbodieslowi 3,2 Di-D o mocy 170KM. Zasobni w fundusze amatorzy silników benzynowych będą mogli zdecydować się na wersję napędzaną widlastą „szóstką” o pojemności 3,8 litra, której moc maksymalna sięga 250 KM. O właściwości terenowe zadba technologia napędu All-Wheel-Control (seryjnie montowany układ kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy połączony z układem przeniesienia napędu na cztery koła Super Select 4-II oraz opcjonalną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego). Wyraźnie terenowe przeznaczenie nowego Pajero nie przeszkadzało projektantom wyposażyć auto w najmodniejsze elektroniczne gadżety, jak choćby system nawigacji satelitarnej z dyskiem o poj. 30 GB oraz wydzielonym miejscem na pliki MP3, kamerę przekazująca obraz za samochodem, czy zestaw audio Rockford Acoustic Design z 12 głośnikami o mocy 860 W.
Podobnie jak poprzednie generacja Pajero, również najnowsza oferowana będzie w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów już jesienią tego roku.