Nowe Ducati XDiavel V4 wyróżnia się bardziej, niż można się było spodziewać

Ducati po wprowadzeniu do sprzedaży Diavela V4 teraz wreszcie uzupełnia ofertę o model z literą X w nazwie. Włosi, wiedząc, że siłą tego motocykla jest styl, poszli na całość i mocno zmienili nie tylko geometrię, ale też styl nietypowego modelu. Choć oczywiście już na pierwszy rzut oka widać, z czym mamy do czynienia.

Ducati XDiavel V4Ducati XDiavel V4
Źródło zdjęć: © Ducati
Szymon Jasina

Ducati Diavel od początku był bardzo nietypowym modelem. Motocyklem, który w sumie trudno zaklasyfikować i jedynym w swoim rodzaju. Ale oficjalnie go szufladkując, trzeba było go nazwać cruiserem. Po prostu nie takim w stylu amerykańskich modeli czy ich japońskich nawiązań, a wyjątkowym, włoskim. Jednak skoro cruiser, to w końcu ktoś zauważył, że model ten ma niezbyt cruiserowi pozycję siedzącą i tak powstał XDiavel. Wersja, na której siedzi się z nogami wyciągniętymi do przodu.

Teraz trzecia już generacja nietypowego Ducati doczekała się swojego XDiavela. Oczywiście baza i przede wszystkim serce V4 Granturismo o pojemności 1158 cm3 pozostały te same. Mamy więc imponujące 164 KM i 126 Nm. Inna jest natomiast oczywiście geometria i pozycja siedząca, ale też wygląd. Ducati XDiavel ma np. zmieniony kształt zbiornika paliwa. Oczywiście zadbano o takie kwestie jak aluminiowy wahacz odsłaniający charakterystyczne duże tylne koło, które dzięki oponie 240/45 pozwala rozpędzić ten motocykl do 100 km/h w czasie poniżej 3 s.

Ducati XDiavel V4
Ducati XDiavel V4 © Ducati

Kierowca może cieszyć się komfortem siedzenia na wysokości 770 mm oraz kierownicą cofniętą i obniżoną w porównaniu do XDiavela 1260 (czyli poprzedniej generacji), co znacznie ułatwia manewrowanie motocyklem. Podobnie jak standardowy Diavel V4 mocno zyskał na właściwościach jezdnych, tak i XDiavel znacząco się zmienił. Komfort został poprawiony dzięki tylnemu zawieszeniu o skoku zwiększonym o 25 mm w porównaniu do poprzedniej generacji oraz przede wszystkim szerokiemu, dobrze wyprofilowanemu i grubszemu siedzeniu. Pasażer ma również do dyspozycji bardziej przestronne (+30 proc. szerokości, +50 proc. długości) i wygodniejsze (+25 mm grubości) siedzisko oraz uchwyt montowany w standardzie.

Ducati XDiavel V4
Ducati XDiavel V4 © Ducati

Gdy miałem okazję bezpośrednio porównać starego Ducati Diavela 1260 z nowym V4, chyba jeszcze większe wrażenie niż sam silnik zrobiło na mnie to, jak bardzo poprawiono prowadzenie tego motocykla. Z jednej strony na tle innych Ducati oczywiście nadal mamy do czynienia ze sporym cruiserem, ale za to w tej klasie motocykli włoska konstrukcja wypada rewelacyjnie. Takiej lekkości i zwinności po prostu się nie spodziewałem po takim "klocu". Choć to określenie jest krzywdzące, bo zadbano o obniżenie masy. I tak samo jest w XDiavelu, który na sucho waży 229 kg. Co prawda jest to 6 kg więcej od zwykłego modelu, ale z drugiej strony jest to 6 kg mniej od poprzedniej generacji i to w wydaniu S. A przede wszystkim bardzo mało, jak na cruisera z tak potężnym silnikiem.

Ducati XDiavel V4 dostępne jest w dwóch wersjach kolorystycznych - czerwonej Burning Red i ciemnowiśniowej Black Lava. W Polsce motocykl kosztuje 135 900 zł.

Ducati XDiavel V4
Ducati XDiavel V4 © Ducati
Ducati XDiavel V4
Ducati XDiavel V4 © Ducati
Ducati XDiavel V4
Ducati XDiavel V4 © Ducati
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła