| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10194/x5-bmw-2006-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | BMW zaprezentowało drugie wcielenie swego szlagierowego modelu X5, który jako pierwszy SUV tej marki szturmem zdobył rynki Ameryki i Europy. Druga edycja tego modelu ma być jeszcze bardziej dynamiczna, o czym przekonuje fakt, że podniesiono moc wszystkich oferowanych wersji silnikowych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10194/x5-bmw-2006-05.jpeg',550,412) ) |
| --- | Trudno rozstrzygać o wyższości X5 nad innymi pojazdami kategorii SUV, w której swoje auta oferuje choćby Mercedes, czy Porsche. Z pewnością jednak przyznać trzeba, że nowe BMW X5 wyraźnie odróżnia się od konkurencji bardzo ekskluzywnym i nowoczesnym wyposażeniem obejmującym całkiem unikalne systemy elektroniczne wspomagające kierowcę. Nowe BMW X5 wyposażone jest w aktywny układ kierowniczy, który cechuje zmienne przełożenie układu kierowniczego. Zależnie od prędkości, taki sam ruch kierownicą powoduje różne wychylenie kół. Dzięki temu na parkingu dwa obroty kierownicą wystarczą, by koła obróciły się ze skrajnego położenia z lewej do prawej. Na autostradzie zaś koła reagują bardziej powściągliwie na ruchy kierownicą. By kierowcy mogli czerpać przyjemność, jaką daje ruszanie z piskiem opon, czy lekki poślizg – a jednocześnie korzystali z dobrodziejstwa systemu kontroli trakcji, BMW X5 wyposażono w DTC. Dynamiczna kontrola trakcji uruchamiana przyciskiem na konsoli środkowej ogranicza działanie systemu
do sytuacji koniecznych, a pozwala ekscytować się np. piskiem kół przy ruszaniu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10194/x5-bmw-2006-10.jpeg',550,412) ) |
| --- | W chwili debiutu nowe BMW X5 dostępne będzie w 3 wersjach silnikowych: z widlastym benzynowym silnikiem ośmiocylindrowym o pojemności 4,8 l i mocy 261 kW/355 KM, sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym o pojemności 3,0 l i mocy 200 kW/272 KM oraz sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 3,0 i mocy 170 kW/231 KM. Najszybsza wersja silnikowa przyspieszać będzie od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 s, a najwolniejsza 8,3 s. Na uwagę zasługuje fakt, że każda z tych jednostek dysponować będzie mocą wyższą o kilka procent, niż w modelu sprzedawanym obecnie. Standardowo montowana będzie też nowa sześciobiegowa skrzynia automatyczna, którą obsługiwać się będzie za pomocą całkiem nowego elektronicznego przełącznika – lewarka, czy raczej joysticka.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Nowe BMW X5 jest dłuższe od poprzednika o 18,7 cm i szersze o 6,1 cm. Udało się dzięki temu pomieścić trzeci rząd siedzeń bez konieczności ograniczania komfortu podróżujących w dwóch przednich rzędach. Wstawienie opcjonalnego trzeciego rzędu odbywa się głównie kosztem powierzchni bagażowej, która w wersji 7-osobowej wynosi zaledwie 200 l. Producent z dumą informuje, że mimo większych rozmiarów, nowy X5 waży niemal tyle samo, co model ustępujący – a karoseria jest przy tym sztywniejsza. Uroda nowego X5 nie szokuje, bo nie projektanci niemal nie odeszli od rozwiązań wypracowanych dotychczas.