Nowa Yamaha MT-09 i MT-09 SP. Zmienił się głównie wygląd

Aby być konkurencyjnym i zachęcić klientów do swoich produktów, trzeba je często odświeżać. Wie o tym Yamaha, która wybrała taktykę mniejszych kroków. W przypadku nakeda MT-09 na 2024 r. technologia została niemal bez zmian, nowy jest natomiast wygląd oraz ergonomia.

Yamaha MT-09Yamaha MT-09
Źródło zdjęć: © Yamaha
Szymon Jasina

Yamaha MT-09 to drugi najmocniejszy model w gamie nakedów tej japońskiej marki. Jednak trzycylindrowy silnik o pojemności 890 cm3 nie zmienił się, a jego osprzęt (głównie wydech) tylko lekko zmodyfikowano, aby motocykl spełniał normę Euro 5+. Nie znaczy to jednak, że nie poznacie odświeżonego modelu na ulicy. Wręcz odwrotnie.

Bo najbardziej zmienił się wygląd. Tak, nadal generalna stylistyka jest podobna i nie ma wątpliwości, że mamy do czynienia z Yamahą MT-09, ale zmodyfikowano sporo detali i kilka ważnych elementów. Tym, który zdecydowanie rzuca się w oczy są nowe LED-owe światła. To właśnie patrząc z przodu najłatwiej poznać, że mamy do czynienia z modelem na rok 2024. Całe nadwozie natomiast zostało zainspirowane motocrossowymi maszynami Yamahy.

Yamaha MT-09
Yamaha MT-09 © Yamaha

Zmiany te nie są jednak tylko sztuką dla sztuki. Przeprojektowany zbiornik paliwa ma zapewniać luźniejszą pozycję na motocyklu. Zmieniono też wzajemne położenie siedziska, podnóżków i kierownicy, co wpłynęło na zajmowaną na maszynie pozycję. Jest ona bardziej sportowa, ale też kierowca może wybrać z dwóch ustawień wysokości kierownicy. Na ergonomię mają też wpływać nowe dźwignie tylnego hamulca i skrzyni biegów.

W wersji modelowej na rok 2024 MT-09 dozbrojono w nowe tryby Yamaha Ride Control (YRC): sportowy, uliczny i na deszcz. Dodatkowo można zapisać dwa własne zestawy ustawień. Natomiast topowa odmiana MT-09 SP ma jeszcze tryb torowy, który ma opcję wyboru między dwoma ustawieniami hamowania silnikiem oraz zmiany poziomu kontroli hamulców. Dodatkowo kierowca może wyłączyć ABS przy tylnym kole.

Yamaha MT-09 SP
Yamaha MT-09 SP © Yamaha
Yamaha MT-09
Yamaha MT-09 © Yamaha
Yamaha MT-09 SP
Yamaha MT-09 SP © Yamaha
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła