Podczas Salonu Samochodowego w Genewie debiutuje nowa Toyota Avensis. Jest to już czwarta generacja tego popularnego modelu.
Zarówno limuzyna, jak i nadwozie Touring Sports są bardziej dynamiczne niż do tej pory. Długość pojazd wzrosła o 40 mm, a jego przód zyskał bardziej masywny wygląd i nową interpretację języka stylistycznego Toyoty „Keen Look” i „Under Priority”. Dzięki tym zabiegom samochód wygląda na szerszy i mocniej osadzony na drodze. Reflektory przednie i tylne wyposażono w pełną technologię LED, a z boku wyróżniają się nowe wzory 17- i 18-calowych felg aluminiowych.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Wnętrze zostało zaprojektowane zupełnie od nowa. Deskę rozdzielczą podzielono wizualnie na dwa poziomy, w których górna, szeroka część zawiera umieszczony przed oczami kierowcy zestaw przyrządów osadzonych w głębokich tubach oraz 4,2-calowy wyświetlacz. Na niższym poziomie dominuje 8-calowy ekran, który integruje wszystkie funkcje systemu multimedialnego. Zestaw zegarów, elementy na kierownicy i konsoli centralnej oraz nawiewy otrzymały wykończenie satynowym chromem. Nowe są także tapicerki, w tym dwukolorowe warianty z Alcantarą. Przednie fotele wyprofilowano pod kątem większego komfortu na długich trasach. Co istotne – wnętrze jest teraz cichsze, co jest za sługą nowych elementów wygłuszenia nadwozia i komory silnika oraz przeprojektowanie osłony podwozia.
Nabywcy będą mieli do dyspozycji dwa nowe silniki wysokoprężne – 1,6 D-4D (112 KM, 270 Nm, 0-100 km/h w 11,4 s, prędkość maksymalna 180 km/h, zużycie paliwa 4,1 l/100 km) oraz 2,0 D-4D (143 KM, 320 Nm, 0-100 km/h w 9,5 s, prędkość maksymalna 200 km/h, zużycie paliwa 4,5 l/100 km). Motory te otrzymały wydłużone do 20 000 km okresy międzyprzeglądowe, a koszt ich obsługi serwisowej na dystansie 90 000 km obniżono o ok. 20 proc. W ofercie nie zabraknie też zmodyfikowanych jednostek benzynowych Valvematic 1,6 (132 KM), 1,8 (147 KM) i 2,0 (152 KM). Dzięki zwiększeniu stopnia sprężania, zoptymalizowaniu procesu wtrysku paliwa oraz zastosowaniu materiałów o zmniejszonym współczynniku tarcia średnie spalanie spadło odpowiednio o 0,4, 0,5 i 0,7 l/100 km.
W porównaniu z poprzednią wersją wszystkie odmiany wyposażeniowe nowego Avensisa zostały wzbogacone. Już w podstawie klient otrzyma pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense (system aktywnej ochrony przedzderzeniowej), tempomat z ogranicznikiem prędkości, światła LED do jazdy dziennej, klimatyzację oraz radio z CD, USB i Bluetooth. Na kolejnym poziomie do tych elementów dołączą dwukolorowe wykończenie wnętrza z Alcantarą, automatyczne światła drogowe, czujniki deszczu i zmroku, system multimedialny Toyota Touch 2 z kamerą cofania, 4,2-calowy wyświetlacz kolorowy między zegarami oraz rozbudowany pakiet bezpieczeństwa. Dla najbardziej wymagających klientów przygotowano odmianę ze światłami drogowymi i mijania w technologii Full LED oraz z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów.
Źródło: Toyota
ll/moto.wp.pl