| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8961/gl-2005-mercedes-01.jpg',550,455) ) |
| --- | Większy i bardziej luksusowy od modnej klasy ML, a także klasycznej, konserwatywnej klasy G. Mercedes-Benz zaprezentował pierwsze zdjęcia samochodu całkiem nowej klasy, która określać ma najwyższy standard segmentu SUV. Auto o długości ponad pięciu metrów, zdolne wieźć komfortowo siedmioro pasażerów ma być odpowiedzią Mercedesa na dobrze przyjęte w USA Audi Q7.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8961/gl-2005-mercedes-03.jpg',550,311) ) |
| --- | Mercedes-Benz GL nie jest następcą skromniejszej znacznie klasy ML, ani nie zastępuje klasycznej, produkowanej od ćwierćwiecza klasy G. Mierzy 5088 mm długości, 1920 mm szerokości i 1840 mm wysokości. Osie oddalone są od siebie o 3075 mm. Nowo wprowadzany model powstał głownie z myślą o zamożnej, rozkapryszonej amerykańskiej klienteli, dla której ML jest nie dość duże, a G nie dość wyględne i komfortowe. GL przewozić może siedmioro pasażerów, a każdy z nich siedzi na pełnowymiarowym osobnym fotelu. Dwa ostatnie, umieszczone w tylnym rzędzie składają się elektrycznie tworząc płaską przestrzeń bagażową.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8961/gl-2005-mercedes-04.jpg',550,511) ) |
| --- | Komfort jazdy GL zawdzięcza pneumatycznemu zawieszeniu adaptacyjnemu Airmatic, które dostosowuje swe parametry do aktualnych warunków drogowych i stylu jazdy kierowcy. Airmatic reguluje też prześwit tak, że podwozie może się unieść maksymalnie na wysokość 307 mm. GL może dzięki temu brodzić w wodzie do głębokości 600 mm. Zdolność do pokonywania przeszkód wynika także z zainstalowania – prócz permanentnego napędu na 4 koła – mechanizmu blokady układu dyferencyjnego.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8961/gl-2005-mercedes-07.jpg',550,431) ) |
| --- | Gama silników oferowanych do napędzania klasy GL obejmuje jednostki benzynowe i wysokoprężne V6 i V8. Amatorzy diesli mogą wybierać pomiędzy 320 CDI (224 KM), a 420 CDI (306 KM), którego maksymalny moment obrotowy wynosi aż 700 Nm! Większość Amerykanów kupi jednak którąś z dostępnych wersji benzynowych: GL 450 (340 KM) lub GL 500 (388 KM). Wszystkie wersje silnikowe wyposażone są w najbardziej zaawansowaną skrzynię biegów Mercedesa: siedmiobiegowy automat 7G-Tronic.
WIĘCEJ ZDJĘC W GALERII
Mercedes-Benz klasy GL produkowany będzie w amerykańskiej fabryce w Alabamie, a jego oficjalny debiut będzie miał miejsce podczas styczniowego salony samochodowego w Detroit.