Nowa Honda Jazz po raz kolejny wyznacza nowe standardy w segmencie B. Oprócz największego w swej klasie wnętrza, pięciodrzwiowy hatchback wyróżnia się także niższym niż dotychczas spalaniem oraz obniżonym współczynnikiem emisji CO2.
Wygląd nadwozia to na pierwszy rzut oka bardziej ewolucja, niż rewolucja. Jednak ta subtelna zmiana wizerunku to zaledwie niewielka część modyfikacji poprzedniej generacji samochodu. Nowy model także posiada centralnie umieszczony zbiornik paliwa oraz system Magic Seats ("magiczne fotele"). Nie tylko udało się zachować najlepsze cechy poprzednika (łącznie z przestronną kabiną pasażerską porównywalną z samochodami klasy średniej), ale uzupełniono je dodatkowymi rozwiązaniami zwiększającymi funkcjonalność.
Nieco większe nadwozie (długość pojazdu zwiększono o 55 mm, a szerokość o 20 mm, rozstaw osi jest większy o 50 mm, rozstaw przednich kół o 35 mm, a tylnych o 30 mm) o skróconej masce zapewnia kierowcy lepszą widoczność i jest bardziej przestronne, co szczególnie docenią pasażerowie tylnej kanapy. Również bagażnik pomieści więcej, dzięki praktycznemu układowi powierzchni ładunkowej oraz systemowi Magic Seats, który umożliwia złożenie oparć tylnej kanapy jednym ruchem. Bagażnik zawiera schowek podłogowy o głębokości 90 mm przykryty zawieszonym na podwójnych zawiasach panelem. Nadaje się do transportu np. mokrych przedmiotów, które nie zamoczą pozostałego bagażu. Pojemność bagażnika, łącznie ze schowkiem, wynosi 375 litrów.
Nowe, mocniejsze i bardziej oszczędne silniki benzynowe zostały zaprojektowane dla klientów zainteresowanych mniejszymi jednostkami napędowymi, oraz dla osób szukających bardzo ekonomicznego napędu benzynowego, którego wartość spalania można porównać z silnikami Diesla. Pracujące w technologii zmiennych faz rozrządu, czterocylindrowe silniki o poj. 1,2 i 1,4-litra współpracują z 5-stopniową przekładnią manualną lub, w wersji 1,4-litra, także z 6-stopniową, zautomatyzowaną przekładnią manualną i-SHIFT, wyposażoną w łopatki zmiany biegów przy kierownicy.
W modelach z manualną skrzynią biegów na obrotomierzu umieszczono nowy wskaźnik zmiany przełożenia (Shift Indicator Light – SIL), znany z nowego modelu Accord. Wskaźnik ten sygnalizuje kierowcy, kiedy należy zmienić bieg, by uzyskać jak najmniejsze zużycie paliwa.
Oprócz standardowej, pięciostopniowej przekładni manualnej, w modelach wyposażonych w silnik o pojemności 1,4-litra dostępna będzie także przekładnia i-SHIFT. Pierwsza tego typu zautomatyzowana, 6-stopniowa przekładnia manualna w tej klasie pozwala na większą oszczędność paliwa niż w przypadku tradycyjnej skrzyni automatycznej lub przekładni bezstopniowej CVT.
Standardowo we wszystkich wersjach modelu montowane są czołowe i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy pięciu siedzeniach. Te z przodu są dodatkowo wyposażone w dwustopniowe napinacze. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać. Po raz pierwszy w modelu Jazz zastosowano również wskaźnik przypominający o zapięciu pasów z przodu i z tyłu. Przednie siedzenia wyposażono dodatkowo w aktywne zagłówki redukujące urazy kręgosłupa szyjnego, spowodowane szarpnięciem podczas uderzenia w tył pojazdu.
Poprzednia edycja modelu zdobyła ponad 50 nagród na całym świecie, a jej sprzedaż – od czasu debiutu rynkowego w 2001 roku – przekroczyła dwa miliony sztuk.
Źródło: Honda