Nissan Terrano II (1993 – 2003)

Obraz

*Nissan Terrano II to bardzo przyzwoity i nieskomplikowany samochód terenowy. *

Japońska terenówka pojawiła się na rynku w 1993 r. i powstała we współpracy z Fordem, produkującym bliźniaczego Mavericka. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9983/nissan-terrano-1993-1-b.jpeg',500,496) ) |
| --- | Terrano II występuje w dwóch wersjach nadwozia – krótszej 3-drzwiowej i dłuższej 5-drzwiowej.

Wnętrze auta jest dobrze wykończone, a kokpit czytelny. W wersji 3-drzwiowej wygodniej się siedzi z przodu, z tyłu będzie ciasno osobom wysokim. Bagażnik ma pojemność 335 l. Więcej przestrzeni jest w Terrano 5-drzwiowym – fotele przednie, kanapa tylna i dodatkowa ławeczka (składana) dla dwóch osób. Jeżeli autem podróżuje siedem osób, to praktycznie nie ma bagażnika (115 l), ale w normalnej wersji jego pojemność wynosi ok. 500 l, a po złożeniu drugiego rzędu aż 1 900 l.

Terrano zbudowany jest na ramie, z prostym zawieszeniem (przód: niezależne, tył: sztywny most), mechanicznie włączanym reduktorem, dołączanym przednim napędem. Bardzo dobrze sprawuje się w terenie i średnio na drogach asfaltowych. To drugie wynika m.in. z konstrukcji nadwozia, które jest wąskie i wysokie.

Silniki

Terenówka Nissana wystartowała z dwoma silnikami: benzynowym 2,4 l/116 KM i turbodieslem 2,7 l/100 KM. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9983/nissan-terrano-1996-2-b.jpeg',500,407) ) |
| --- | Czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy cieszył się średnim zainteresowaniem i po kilku latach wycofano go z oferty. Natomiast w trzy lata po premierze, podczas modernizacji auta, dieslowi dodano 25 KM mocy. Najmocniejszym i najnowszym silnikiem jest turbodiesel o pojemności 3,0 l i mocy 154 KM, przejęty z modelu Patrol. To dynamiczna, czterocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o sporej kulturze pracy. Jest także najbardziej ekonomiczny – średnie zużycie wynosi niewiele ponad 8 l/100 km.

Eksploatacja

W opisywanym przez nas okresie Terrano II przeszedł dwie modernizacje. W 1996 r., oprócz zmian stylistycznych przedniej części nadwozia, poprawiono układ hamulcowy, zaczęto seryjnie montować układ ABS. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9983/nissan-terrano-2002-3-b.jpeg',500,410) ) |
| --- | W 1999 r. samochód dostał zderzaki w nowym kształcie i zmienioną osłonę chłodnicy. Nowe reflektory oraz zintegrowane tylne lampy nadały autu masywniejszy wygląd. W zawieszeniu zastosowano amortyzatory gazowe, wprowadzono nowocześniejszą generację ABS – różne programy systemu działają w zależności od włączonego napędu, czyli tylko tylna oś, cztery koła lub cztery koła z reduktorem. Zaczęto też montować elektroniczny system rozdziału sił hamowania (EBD).

Lista usterek w Terrano nie jest długa i w sporej mierze zależy od sposobu jego eksploatacji – na szosie czy w terenie. Generalnie jest to model mało usterkowy. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9983/nissan-terrano-2002-4-b.jpeg',500,404) ) |
| --- | Użytkownicy sygnalizują awarie turbiny w silnikach diesla, sprzęgła, drobne usterki w zawieszeniu (zużycie elementów gumowych, łącznik przedniego stabilizatora), nieszczelności przekładni głównej, w niektórych rocznikach niedokładny montaż wewnątrz. Silniki diesla są czułe na jakość paliwa. Warto więc częściej wymieniać filtr paliwa. Generalnie nie ma zastrzeżeń do zabezpieczenia antykorozyjnego i jeżeli w kupowanym aucie występują ogniska rdzy, może to sygnalizować naprawy blacharskie. Decydując się na zakup, trzeba przede wszystkim obejrzeć podwozie. Łatwiej jest wtedy dojrzeć usterki oraz ocenić, w jakich warunkach auto było eksploatowane.

ZAPRASZAMY DO GALERII NISSANA TERRANOZAPRASZAMY DO GALERII NISSANA TERRANO

Nissan Terrano II na rynku wtórnym występuje głównie w wersji dłuższej i z silnikami diesla. Prawie wszystkie modele benzynowe mają instalacje gazowe.

Wady:

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9983/nissan-terrano-5-b.jpeg',500,368) ) |
| --- | - mało komfortowe resorowanie,
- przeciętne osiągi,
- słaby układ hamulcowy.

Zalety:

- dobre właściwości terenowe,
- wytrzymały układ 4x4,
- solidne wykonanie.

Ważniejsze daty z historii modelu:

1993 – premiera Nissana Terrano II (współpraca z Fordem); silnik benzynowy 2,4 l i turbodiesel 2,7 l/100 KM,
1996 – face lifting modelu (m.in. okrągłe reflektory), turbodiesel o mocy 125 KM,
1999 – modernizacja modelu (m.in. lepsze materiały wykończeniowe), poduszka powietrzna dla kierowcy w standardzie,
2001 – wycofany z oferty silnik benzynowy,
2002 – kolejny face lifting; wprowadzenie diesla 3,0 l.

*Orientacyjne ceny wywoławcze (w tys. zł) **

| | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| 2.4 | 15,0-20,6 | 20,9-22,9 | - | 24,3-28,7 | - | 32,9 | - | - | -- |
| 2.7 | 15,5-25,5 | 16,0-22,9 | 16,9-26,9 | 26,1-37,5 | 36,8-39,5 | 38,3-42,7 | 50,0-55,0 | 44,0-57,0 | 54.8-75,8 |
| 3.0 | - | - | - | - | - | - | | | 69,8-76,0 | * na podstawie ofert internetowych, bez wersji wyposażenia

Wybrane dane techniczne*

| Silnik | 2.4 12V | 2.7 TD | 3.0 TDi |
| --- | --- | --- | --- |
| Pojemność skokowa (cmł) | 2389 | 2664 | 2953 |
| Moc (KM/obr./min.) | 116/4800 | 125/3600 | 154/3600 |
| Maks. mom. obr. (Nm/obr./min.) | 191/3200 | 278/2000 | 304/3600 |
| Prędkość maks. (km/h) | 160 | 155 | 170 |
| Przyspieszenie 0-100 km (s) | 14,7 | 16,7 | 13,3 |
| Zużycie paliwa: wg EU (l/100 km) | 10,3/15,8 | 8,7/9,9/11,9 | 7,4/8,8/11,3 |
| Opony | 235/70 R15 | | |
| Zbiornik paliwa (l) | 80 | | |
| Objętość bagażnika (dmł) | 115/500/1900 | | |
| Rozstaw osi (cm) | 265 | | |
| Rozstaw kół przód/tył (cm) | 145,5/143 | | |
| Średnica zawracania (m) | 11,4 | | |
| Wymiary: dł./szer./wys. (cm) | 472/175,5/181 | | |
| Masa własna (kg) | 1760 | 1815 | 1870 |
| Masa całkowita (kg) | 2510 | 2580 | 2580 | * wersja 5-drzwiowa z 2002 r.

Autor: Jerzy Kozierkiewicz

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę