Renault Laguna 2,0 iDE
Powróćmy raz jeszcze do niezwykle oszczędnych w teorii silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Renault Laguna drugiej odsłony wzorem innych klasowych graczy, otrzymała równie zaawansowany silnik 2,0 idE. Niestety wspomniany benzyniak o czterech cylindrach tylko dopełnia stereotyp niezwykle awaryjnej Laguny, drenującej kieszeń właściciela.
Silnik 2,0 idE otrzymał, podobnie jak HPI w C5, wielce skomplikowany układ paliwowy z dwiema pompami, bardzo wyczulony na jakość i ciśnienie dawkowanego paliwa. W efekcie wystarczy zatankować benzynę niewiadomego pochodzenia, by uszkodzić silnik niewielkimi zanieczyszczeniami. Chlebem powszednim użytkownika są problemy z uruchomieniem auta, falujące wolne obroty. Większość zdesperowanych właścicieli dla świętego spokoju zmienia cały silnik, a nawet sprzedaje uszkodzony samochód.