Ford Mondeo 1,8 SCi
Niemal w tym samym okresie co Francuzi z Citroena, europejski oddział Forda wprowadził do oferty oszczędne benzynowe Mondeo. Ponadczasowy ulubieniec menadżerów wyższego szczebla, poza doskonale znanymi problemami z korozją nadwozia i niezwykle awaryjnymi dieslami, borykał się także z kłopotliwym serwisem odmiany 1,8 SCi. Inżynierowie Forda, tak jak specjaliści znad Sekwany, postawili na bezpośredni wtrysk paliwa, zwiększający wydajność benzynowego czterocylindrowca.
Podstawowym problemem "szczęśliwego" właściciela Mondeo w tej odmianie jest niewiedza mechaników. Niezwykle trudno znaleźć fachowca znającego tę wersję. W codziennej eksploatacji sporym utrudnieniem jest zatykający się zawór EGR wraz z przewodami, ogrom błędów wyświetlanych na desce rozdzielczej oraz wiecznie zbierająca się sadza jak i szlam w zakamarkach układu dolotowego. Kłopot z EGR jest tym trudniejszy do usunięcia, że cały układ dolotowy w 1,8 SCi został znacznie rozbudowany względem zwykłej odmiany. Na pocieszenie można dodać, że dobrym źródłem wiedzy są angielskie fora internetowe.