Renault Megane II i III
Co ciekawe, także polscy funkcjonariusze w niektórych rejonach kraju otrzymali do eksploatacji rzadko spotykane w szeregach państwowych instytucji, francuskie samochody. Pomimo stereotypowych opinii, drogówka od kilku lat z sukcesami używa Renault Megane drugiej odsłony w topowej odmianie RS z 225-konnym silnikiem 2,0 Turbo. Nie jest to jednak odosobniony egzemplarz, bowiem w kilku większych miastach, np. w Łodzi, możemy spotkać przeciętnie wyglądające najnowsze Megane w pięciodrzwiowej wersji nadwoziowej służące policji kryminalnej.
Obecna w sprzedaży od 2008 roku francuska propozycja z segmentu C, wiernie współpracuje z policjantami zawsze dowożąc ich na miejsce akcji czy interwencji. Do napędu nieoznakowanych sztuk oddelegowano wolnossące benzyniaki 1,6 16V z katalogową mocą 110 KM, jak i powstały na fali downsizingu silnik 1,4 TCe o mocy 130 KM. Całość, jak przystało na auto producenta znad Sekwany, dysponuje bogatym wyposażeniem z przyzwoitym audio i automatyczną, dwustrefową klimatyzacją włącznie.