Opel Astra III
Swego czasu jednym z kryteriów mających wpływ na wybór policyjnego pojazdu było miejsce produkcji. Zapewne dzięki niemu mundurowi zaopatrzyli się w niemałą partię wytwarzanej w gliwickiej fabryce Astry trzeciej generacji z przydomkiem Classic. Kompaktowy model Opla podobnie jak Fiat Bravo bardzo rzadko otrzymywał oficjalne barwy policyjne, służąc w cywilnej szacie. W przeważającej większości bardzo ubogo wyposażone egzemplarze, posiadające jedynie przednie elektryczne szyby i klimatyzację, w niespiesznym tempie przeczesują miejskie arterie.
Poza klimatyzacją manualną o wygodę funkcjonariuszy dba także podstawowe radio z CD. Oczywiście osoby odpowiedzialne za konfigurowanie policyjnej Astry poprzestały na jednostkach napędowych z dołu tabeli, rezygnując tym samym z turbodoładowanych odmian benzynowych. Pod maski zamawianych Astr III trafiały przeważnie wolnossące benzyniaki 1,6 105-115 KM i 1,8 o mocy 140 KM.