Skoda Fabia I
W zastępach polskiej policji nie spotkamy takiej różnorodności, jaką pochwalić się może niemiecka formacja, szczycąca się poza niegodnymi uwagi Golfami czy Astrami również pościgowymi Porsche. W rodzimej drogówce czy innych oddziałach, funkcjonariusze zmuszeni są do korzystania z niewyszukanych pojazdów, które bez trudu wtopią się w miejski zgiełk. Jednym z nich jest Skoda Fabia pierwszej generacji wytwarzana od 1999 do 2008 roku. Dostępna w trzech wariantach nadwoziowych "Czeszka" (pięciodrzwiowy hatchback, kombi i sedan) napędzana była dużą liczbą różnych jednostek napędowych, począwszy od cherlawego 1,0 o mocy 50 KM poprzez 115-konny silnik 2,0 na topowej wersji RS z 1,9 TDI 130 KM skończywszy.
O dziwo, policjanci najczęściej wykorzystują do swoich celów najmniej urodziwą odmianę sedan z bagażnikiem o pojemności 438 litrów. Bez wątpienia policyjna Fabia nie przyda się w pościgu za poszukiwaną osobą, a wszystko przez najpopularniejszy benzynowy silnik 1,4 którego moc wystarczy tylko do miejskiej jazdy (60-100 KM).