Acura ZDX
Gdy w 2008 roku zadebiutowało BMW X6 będące SUV-em stylizowanym na sportowe coupe, wielu ekspertów pukało się po głowach wieszcząc niemieckiej marce porażkę. Jak się okazało, zupełnie się mylili, a klienci bardzo dobrze przyjęli ten nietypowy samochód. Wydawać by się mogło zatem, że wprowadzona do sprzedaży półtora roku później Acura ZDX powtórzy sukces BMW. I znowu zaskoczenie. Japoński SUV klasy premium sprzedawany w Ameryce okazał się całkowitą porażką. W ciągu czterech lat w USA klientów znalazło zaledwie ok. 6000 tys. tych samochodów. Nie pomogły nawet bardzo znaczące obniżki cen.
Jaki był powód tej ogromnej porażki? Trudno powiedzieć. Klienci Acury (marki należącej do Hondy) okazali się bardziej konserwatywni od kierowców BMW. Japońskiemu modelowi brakowało też jednej ważnej rzeczy. W przypadku SUV-a, również stylizowanego na coupe, najważniejsza jest masywna sylwetka. To właśnie ona przyciąga klientów do aut tego typu. Natomiast w przypadku modelu ZDX postawiono na prostą i lekką stylistykę.