Najtańsze samochody w Polsce

Okazuje się, że cenniki producentów zawierają propozycje akceptowalne dla szerokiego grona zmotoryzowanych

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 1010. Renault Twingo: 35 990 zł

Obraz
© zdjęcie producenta

Samochody są w Polsce niezwykle popularnym środkiem transportu. Jednocześnie te nowe pozostają niedostępne dla większości naszych rodaków. Czy jednak wizja posiadania czterech kółek pachnących świeżością jest aż tak odległa? Okazuje się, że cenniki producentów zawierają propozycje, akceptowalne dla szerokiego grona zmotoryzowanych. Niestety, na komfort podróżowania i bogate wyposażenie nie ma co liczyć. Poza obowiązkowymi poduszkami powietrznymi dla kierowcy i pasażera, systemem ABS oraz immobiliserem dostaniemy niewiele.
Oto najtańsze na polskim rynku samochody, bez uwzględniania ofert promocyjnych.

Pierwsza generacja tego modelu była wzorowana na polskim, prototypowym samochodzie Beskid. Dziś w salonach dostępne jest trzecie wcielenie Twingo, a kolejna generacja będzie miała swoją premierę podczas salonu samochodowego w Genewie. Francuski model, ceniony przede wszystkim przez kobiety, wyróżnia się niską ceną. Za niespełna 36 tys. zł można wyjechać z salonu autem napędzanym silnikiem 1.2 o mocy 75 KM. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. boczne poduszki powietrzne, manualną klimatyzację, system mocowania fotelików Isofix z przodu i na tylnej kanapie, elektrycznie regulowane lusterka, a także radioodtwarzacz z MP3 i złączami USB oraz jack.

tb/mw/tb, moto.wp.pl

/ 109. Dacia Logan MCV: 33 900 zł

Obraz
© zdjęcie producenta

Tania i - powiedzmy szczerze - mało prestiżowa marka wprost z Rumunii należąca do Renault celuje w klienta skłonnego wydać mniejszą kwotę na nowy samochód. Logan MCV to propozycja dla tych, którzy poszukują pojazdu o wymiarach kompaktowego kombi. Długość blisko 4,5 metra, rozstaw osi na poziomie 2,6 m i pojemność bagażnika wynosząca 573 l zapewniają wysoki stopień praktyczności. Oczywiście, we wnętrzu nie należy się spodziewać materiałów wysokiej jakości.

Wydając niespełna 34 tys. zł otrzymamy silnik 1.2 o mocy 75 KM, system kontroli trakcji, boczne poduszki powietrzne, składaną i dzieloną kanapę z systemem mocowania Isofix oraz deskę zakrywającą przestrzeń bagażową.

/ 108. Volkswagen up!: 32 390 zł

Obraz
© Marek Wieliński

Obecność Volkswagena na tej liście może być dla niektórych zaskoczeniem. Niemiecka marka ma jednak w ofercie tani, trzydrzwiowy samochód do miasta. Model up!, będący obok Skody Citigo (jej cena zaczyna się od 35 090 zł) i Seata Mii (cena od 33 200 zł) jednym z trojaczków Volkswagena, pozytywnie zaskakuje praktycznością wnętrza i rozsądnym spalaniem. W podstawowej wersji wyposażenia sercem samochodu o długości 3,54 m jest benzynowy silnik 1.0 o mocy 60 KM. Za kwotę nieco ponad 32 tys. złotych wyjedziemy z salonu autem, wyposażonym m.in. w światła do jazdy dziennej, kanapę z oparciem składanym w całości, system stabilizacji toru jazdy ESP, a także boczne poduszki powietrzne o zwiększonej pojemności.

/ 107. Fiat Panda: 31 990 zł

Obraz
© zdjęcie producenta

Jeszcze 15 lat temu Fiaty królowały na polskich ulicach. Dziś jeździ ich coraz mniej. Powstająca na włoskiej ziemi Panda trzeciej generacji nie przyjęła się u nas tak dobrze, jak jej poprzedniczka z Tychów. Być może Polacy "obrazili się" za ulokowanie produkcji w Pomigliano, a być może to wynik silniejszej niż kiedyś konkurencji. Najtańsza w cenniku Panda jest napędzana silnikiem 1.2 o mocy 69 KM. Za 32 tys. zł otrzymujemy pięciodrzwiowe nadwozie (konkurencyjny cenowo Volkswagen ma tylko troje drzwi, wersja pięciodrzwiowa kosztuje już 33 600 zł), kurtyny powietrzne i centralny zamek.

/ 106. Citroen C1: 31 900 zł

Obraz
© zdjęcie producenta

Francuzi specjalizują się w produkcji vanów i małych "mieszczuchów". Jednym z najtańszych jest Citroen C1. Pojazd o długości 3,43 m jest bliźniakiem Toyoty Aygo i Peugeota 107. Za 31,9 tys. zł z salonu wyjedziemy pojazdem, wyposażonym w silnik 1.0 o mocy 68 KM, kurtyny powietrzne, kanapę z dzielonym, składanym oparciem i łączami Isofix oraz pełnowymiarowe koło zapasowe.

* PRZECZYTAJ PEŁNY TEST TEGO SAMOCHODU * Toyotę Aygo oferującą w podstawie m.in. system stabilizacji pojazdu i kontroli trakcji, kurtyny powietrzne i boczne poduszki powietrzne, złącza Isofix, a także dzieloną i składaną kanapę można kupić za 34 200 zł. W standardowym wyposażeniu nie ma obrotomierza.

/ 105. Kia Picanto: 31 490 zł

Obraz
© zdjęcie producenta

Koreańska marka coraz śmielej poczyna sobie na europejskim rynku i stara się skrócić dystans do największych graczy. Jedną z broni Azjatów jest cena. Miejska, pięciodrzwiowa Kia o długości 3,6 m w najtańszej wersji wyposażana jest w silnik 1.0 o mocy 69 KM. Najtańsza wersja tego samochodu posiada m.in. poduszki boczne dla pasażerów przednich foteli, kurtyny powietrzne sięgające nad składaną i dzieloną tylną kanapę oraz mocowania fotelików Isofix. Dodatkowym atutem propozycji Kia jest siedmioletnia gwarancja na niektóre podzespoły.

/ 104. Chevrolet Spark: 29 990 zł

Obraz
© zdjęcie producenta

Nie jest ani ładny, ani ekskluzywny. Ma jednak pewne zalety. W obrysowych testach zderzeniowych okazał się być najlepszym spośród testowanych aut w swojej klasie. Co ważne, jest tani w utrzymaniu.
Amerykańsko-niemiecka propozycja do miasta w długości 3,6 m zamyka pięciodrzwiowe nadwozie, oferujące pięć miejsc i 120 l przestrzeni bagażowej. Za niespełna 30 tys. zł otrzymamy auto z silnikiem 1.0 o mocy 68 KM, wyposażone w m.in. system stabilizacji toru jazdy ESC, mocowania Isofix oraz składaną i dzieloną kanapę.

/ 103. Dacia Logan: 29 900 zł

Obraz
© zdjęcie producenta

Stawiając na rumuńską markę, należącą do Renault, za niespełna 30 tys. zł możemy wyjechać z salonu modelem Logan. Czterodrzwiowy sedan o długości 4,37 m i rozstawie osi 2,63 m oferuje dużo miejsca dla czterech osób (może przewieźć i pięć) oraz bagażnik o pojemności aż 510 l.
Samochód w podstawowej wersji napędzany jest benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 75 KM. W wyposażeniu standardowym otrzymamy m.in. boczne poduszki powietrzne dla pasażerów przednich foteli, system kontroli jazdy ESC oraz mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach tylnej kanapy. W najtańszej wersji Logana oparcia tylnej kanapy w ogóle się nie składają!

/ 102. Dacia Sandero: 29 900 zł

Obraz
© zdjęcie producenta

Kolejna Dacia w tym zestawieniu to przedstawiciel segmentu B. Sandero o długości niespełna 4,1 m, dzięki nieco podwyższonemu nadwoziu oferuje więcej miejsca nad głową i 320 l przestrzeni bagażowej. W najtańszej wersji otrzymamy samochód z silnikiem 1.2 o mocy 75 KM i czarnymi zderzakami. Jeśli chodzi o wyposażenie, możemy liczyć na dzieloną i składaną kanapę, system kontroli toru jazdy ESC, boczne poduszki powietrzne, system mocowania fotelików Isofix na skrajnych siedziskach tylnej kanapy oraz immobiliser.

10 / 101. Ford Ka: 25 650 zł

Obraz
© zdjęcie producenta

Produkowany w Polsce, dzielący płytę podłogową i niektóre podzespoły z Fiatem 500 - Ford Ka okazał się najtańszym samochodem na polskim rynku, jeśli pod uwagę weźmie się regularną cenę. Maluch napędzany silnikiem 1.2 o mocy 69 KM w najniżej wycenionej wersji jest wyposażony w komputer pokładowy o podstawowych funkcjach i wycieraczki dostosowujące tempo pracy do prędkości jazdy. Dopłacić trzeba za boczne poduszki i kurtyny powietrzne, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek, fotel kierowcy z regulacją w pionie oraz światła przeciwmgielne.

tb/mw/tb, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła