Najnowsza generacja modelu XJ, po raz pierwszy pokazana pod koniec lata ubiegłego roku w londyńskiej galerii Saatchi, na nowo definiuje styl limuzyn Jaguara. Linie najnowszego XJ-ta zostały wygładzone. Są rozwinięciem i kontynuacją stylu, zapoczątkowanego przez model XF. Taka ma być współczesna definicja elegancji i luksusu.
Eleganckie linie nadwozia zostały zaklęte w aluminiową konstrukcję nadwozia nowej generacji, która umożliwiła redukcję masy pojazdu, co zdecydowanie poprawiło osiągi i zredukowało zużycie paliwa.
Nowy XJ dostępny będzie zarówno w wersji standardowej, jak i z powiększonym o 12,5 cm rozstawem osi. Pojemność bagażnika pozostanie na stałym poziomie 520 litrów.
Gamę silnikową otwiera 3-litrowa, 6-cylindrowa jednostka wysokoprężna. Do wyboru jest także 5-litrowy silnik V8 w kilku odmianach, różniących się charakterystyką momentu i mocy.
Na pokładzie Nowego Jaguara XJ znalazła się pełna gama systemów i urządzeń czuwających nad najwyższym komfortem i bezpieczeństwem użytkownika. Wśród nich układ Adaptive Dynamics, który na bieżąco reguluje siłę tłumienia pneumatycznego zawieszenia oraz aktywny dyferencjał, czy 1200-watowy system audio firmy Bowers&Wilkins z 8-calowym, dotykowym wyświetlaczem i odtwarzaczem DVD.
Najtańsza wersja Luxury z 3-litrowym silnikiem diesla V6 o mocy 275 KM i momencie obrotowym 600 Nm kosztuje 86 900 euro. Za najdroższą, Supersport z 5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 510 KM, zapewniającym przyspieszenie do setki w 4,9 sekundy przyjdzie zapłacić 162 200 euro.