2,8 VR6 - VAG
Kolejną bardzo ciekawą propozycją od Volkswagena jest dobrze znany pasjonatom marki silnik 2,8 VR6. Ta niezwykle kompaktowych rozmiarów jednostka to jedyna w swoim rodzaju widlasta szóstka dostępna w tamtych czasach na rynku. Producent zdecydował się na bardzo niecodzienne rozwiązanie. Zastosowano niewielki kąt rozwarcia cylindrów - dzięki temu oba rzędy skryto pod jedną głowicą, co w oczywisty sposób przełożyło się na rozmiary silnika. W efekcie, 2,8-litrowy motor z łatwością zmieścił się pod maskę VW Golfa III. 176 KM generowane przez sześć cylindrów i wielopunktowy wtrysk paliwa nie należy do oszczędnych. Średnie spalanie oscylujące wokół 12 litrów na setkę to norma. W kwestii awaryjności nie możemy powiedzieć złego słowa, jedynie egzemplarze zaniedbane cierpią na drobne usterki.