4,0 V8 - BMW
Przeszukując rynek wtórny w poszukiwaniu jednostek napędowych wręcz stworzonych do przeróbki na zasilanie gazem LPG, nie możemy zapomnieć o BMW. Wiele silników bawarskiego producenta ochoczo współpracuje z dobrze dobranymi instalacjami, ciesząc właścicieli znacznie niższymi kosztami paliwowymi. Jedną z najlepszych jednostek nadających się do pracy na gazie jest czterolitrowe V8 instalowane w BMW serii 5 i serii 7 (E38). 32-zaworowe głowice razem z wielopunktowym wtryskiem paliwa pozwalają uzyskać 286 KM i 400 Nm. W przypadku tego silnika największym problemem nie będzie trwałość, ani jakiekolwiek jakościowe niedociągnięcia. Najwięcej trudności sprawi znalezienie względnie zadbanej sztuki. Egzemplarze zmęczone życiem borykają się z wyciekami oleju, luzem w napędzie rozrządu, czy też problemami z układem zapłonowym.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl
sj