1,8 16 V - Renault
W latach 90. paleta silnikowa Renault składała się z dosyć awaryjnych i problematycznych silników wysokoprężnych, jak i dopracowanych benzyniaków. Te drugie praktycznie w niezmienionej formie oferowano także w Lagunie drugiej generacji. Szukając bezawaryjnej jednostki do współpracy z instalacją gazową najlepiej zdecydować się na konstrukcję 1,8 16V. 120 KM w zupełności wystarczy do codziennej jazdy (1,6 wydaje się nieco za słaby), nawet z kompletem pasażerów na pokładzie możemy pokusić się o sprawne wyprzedzanie. Bolączką tej jednostki jest stosunkowo głośna praca, zwłaszcza w trasie pasażerom da o sobie znać jej intensywny dźwięk. Z drugiej jednak strony przekonuje do siebie niskim zapotrzebowaniem na paliwo, brakiem kłopotów jakościowych - jedynie w skrajnie zaniedbanych, wyeksploatowanych egzemplarzach pojawiają się wycieki oleju. W jej przypadku także niezbędna jest sekwencyjna instalacja gazowa. Montaż mieszalnikowego zestawu zakończyłby się uszkodzeniem układu dolotowego.