2,0 16V - PSA
Spośród listy silników benzynowych polecanych przez specjalistów, wymienić powinniśmy także kilka francuskich konstrukcji. Przed erą downsizingu w gamie silnikowej Peugeota i Citroena znaleźć mogliśmy kilkanaście godnych polecenia jednostek. Ze względu na wystarczającą moc, moment obrotowy i rozsądne zużycie paliwa warto zainteresować się silnikiem 2,0 16V. Przez lata swojej produkcji trafiał pod maski Peugeota 306, 406, 407 jak i Citroenów C5, C8 i wielu innych. W najpopularniejszej odmianie generował 136-140 KM, co w połączeniu z manualną skrzynią o pięciu przełożeniach zapewniało wystarczające osiągi. Szesnastozaworowa głowica nie sprawia problemów eksploatacyjnych. Ze względu na plastikowy kolektor dolotowy, nieodzowna okazuje się droższa - sekwencyjna instalacja gazowa. Sporadycznie przytrafiają się problemy z wyciekami oleju oraz cewką zapłonową.