1,4 Ecotec - Opel
Zdaniem mechaników zajmujących się serwisowaniem samochodów z instalacją gazową, najlepiej sprawują się stosunkowo proste konstrukcje, pozbawione wymyślnych rozwiązań. Pokaźną liczbę silników idealnie nadających się do współpracy z instalacją gazową ma Opel. Praktycznie cała rodzina benzynowych jednostek napędowych Ecotec nadaje się do przeróbki. Począwszy od spotykanego w Corsie i Astrze 1,4 (60-90 KM), poprzez 1,6 (75-101 KM), a skończywszy na instalowanym między innymi w Omedze 2,0 16V o mocy 136 KM. Każdy z tych silników z łatwością znosi trudy spalania gazu. Decydując się na jednostkę Ecotec, musimy pamiętać o niskiej wytrzymałości paska rozrządu - dosyć często zrywa się przez przewidywaną wymianą. Aby tego uniknąć, wystarczy skrócić interwał wizyt w serwisie o połowę. Motory z tej serii zużywają także olej silnikowy, co nie powinno budzić żadnych obaw. Ten typ tak ma.